Sve je bliži dan kada će Miroslav Kurkić (51) Prijepoljac koji već dve decenije živi i radi u Londonu iz belog sveta i plavog neba svojim „remosom“, dvosednim sportskim avionom sleteti u rodne Lučice, gotovo uz samu obalu Lima.

Još jednom je Kurkić pre nekoliko dana morao da skrati rutu iz Londona i zaustavi se na najbližem aerodromu, Divcima kod Valjeva, kao što to radi nekoliko puta godišnje kada dolazi u zavičaj. Iako se ponadao da će radovi na maloj vazdušnoj luci u blizini železničkog mosta u Lučicama biti gotovi i da će Direktorat civilnog vazduhoplovstva obaviti tehnički prijem piste i izdati dozvolu za njeno korišćenje, to se još nije desilo pa je Miroslav svoje prvo sletanje sportskim avionom odložio za neki drugi put.

– Želju za letenjem kod mene probudila su ova rodna brda, a da bi se stiglo od jednog do drugog potrebno je dva sata hoda. Kada sam radio u Sloveniji na raznim građevinama imao sam svega 19 godina. Tada sam kupio prvog zmaja koji me je toliko koštao da sam za te pare mogao kupiti našeg „fiću“. Kada sam ovde sa kose Dečevo, iznad Lučica poleteo tim zmajem, otac Marko je rekao da „neka krpa skače“, a majka Desa se dva sata od straha bila „oduzela“, seća se Miroslav svojih prvih mladalačkih letačkih dana.

U dosadašnje radove na pisti za sportske avione dugoj 600 i širokoj oko 30 metara ovaj Prijepoljac sa adresom stanovanja u Londonu uložio je oko 70.000 evra. To je više nego što ga je koštao kupljeni sportski avion „remos“. Teren za pistu nalazi se na zemljištu dedovine Kurkića, ali i na imanjima desetak njegovih komšija Gojakovića, Ružića i Divaca. Sada je to jedinstvena parcela koja neće menjati vlasnike već samo izgled i namenu. Tokom radova od Nove godine iskopano je i nasuto oko 30.000 kubika kamena i zemlje, a regulisan je i obližni potok bujičar.

– Ova pista mogla bi, uz nešto jednostavniju proceduru, da bude i mesto za carinjenje malih avona u preletu, na primer iz Crne Gore ili Bosne i Hercegovine, jer su granice ovih susednih država veoma blizu, a uostalom između Valjeva i Podgorice, odnosno Berana ovo će za koji dan biti jedina vazdušna luka za sportske avione, dodaje Miroslav i uzgred napominje da je on još 1996. godine dobio dozvolu za letenje sportskim avinima i da ima 300 sati letačkog staža.

– Drumski put od Beograda do Prijepolja, odnosno do Lučica u sadašnjem stanju stanju je posebna priča. Putuje se gotovo sedam sati vožnje u jednom pravcu, a pređe se svega 300 kilometara. Avion dvosed isto rastojanje preleti za sat za što potroši 20 litara kerozina, a može i ovog našeg benzina, glasno se preračunava vlasnik prvog privatnog aviona u Limskoj dolini i ističe da njegove komšije u poduhvatu izgradnje male vazdušne luke vide priliku za turizam i biznis. Miroslav napominje i da mu je namera da obuči nekoliko pilota iz prijepoljskog kraja za letenje na sportskim avionima.

– Do sada sam iz Londona u Prijepolje i Lučice dolazio svaka dva meseca. Uskoro ću, nadam se, sa prijateljima iz Engleske dvosedima i četvorosedima sleteti na pistu pored Lima. Jer nema većeg užitka nego kad letite i gledate dole Sopotnicu, Lim, Prijepolje i Mileševu. Te slike koje sam sanjao kao dečak, uskoro će postati stvarnost, kaže Miroslav Kurkić, građevinski inženjer, koji jedva čeka da sa svojim „remosom“ sleti na pistu za sportske avione u rodnim Lučicama.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari