Policija otkrila identitet dva maloletnika koja su tukla tinejdžere u Novom Sadu

Ostavite komentar


  1. Uhapsite tatu i mamu zbog zanemarivanje vaspitavanja. Roditelje u zatvor, a maloletnike na prevaspitanje u neki od rudnika…

  2. Формални документ иницијативе за утврђивање елемената дисциплинске, прекршајне и кривичне одговорности
    Коме је адресирана иницијатива:
    Министарству унутрашњих послова Републике Србије
    Основном јавном тужилаштву у Новом Саду
    Школским управама надлежним за територију Новог Сада
    Предмет иницијативе:
    Утврђивање одговорности маскираних нападача и њихових могућих саучесника у инциденту испред тржног центра „Променада“ у Новом Саду 8. јануара 2025. године.
    Опис чињеничног стања:
    1. Хронологија догађаја:
    Дана 8. јануара 2025. године, око 15:20 часова, испред тржног центра „Променада“ у Новом Саду, догодио се инцидент у којем је група маскираних младића напала своје вршњаке. Нападачи су били наоружани бејзбол палицама и носили капуљаче и хируршке маске, чиме су покушали да сакрију свој идентитет.
    На основу доступних снимака, напад је започео тако што су нападачи опколили групу тинејџера, од којих су неки успели да побегну. Међутим, они који су пали на земљу постали су жртве интензивног физичког насиља.
    2. Улога трећих лица:
    Док су насилници вршили напад, једна жена обучена у крем капут пришла је месту догађаја. Показала је изузетну храброст супротставивши се насилницима, упозоравајући их да ће позвати полицију. Њено присуство и претња изазвали су да нападачи прекину акцију и напусте место догађаја. Она је у исто време саветовала једног од нападнутих младића да се врати унутар тржног центра ради своје безбедности.
    3. Жртве напада:
    Према незваничним информацијама које су пренели локални медији, жртве напада били су млади фудбалери који су се враћали са спортског турнира. Иако је већина напада избегнута бекством, неколико њих је задобило озбиљне физичке повреде током бруталног пребијања.
    Потребно је детаљно утврдити идентитет жртава и обим њихових повреда кроз медицинске извештаје и изјаве.
    4. Могући мотиви напада:
    Мотив напада за сада није познат. Постоје различите могућности, укључујући:
    Ривалство између фудбалских клубова или тимова.
    Лични конфликти између учесника.
    Насилничко понашање без конкретног повода, које указује на друштвени проблем или недостатак превенције малолетничке делинквенције.
    5. Реакција надлежних органа:
    До тренутка израде ове иницијативе, полиција није издала званично саопштење поводом инцидента. Одсуство брзе реакције надлежних органа подиже питања о ефикасности и спремности да се одговори на овакве облике угрожавања јавне безбедности.
    Такође, није утврђено да ли је у тренутку напада у тржном центру или његовој околини било присутно обезбеђење, што би могло бити значајно за спречавање ескалације насиља.
    6. Докази који потврђују догађај:
    Постоји више снимака са друштвених мрежа који приказују различите фазе напада:
    Почетак напада, када група насилника опколила жртве.
    Физичко насиље према појединим жртвама које су пале на земљу.
    Интервенцију жене која је спречила даљу ескалацију.
    Снимаци служе као важан доказ за идентификацију насилника и анализу самог догађаја.
    7. Заштита јавности и одговорност институција:
    Инцидент указује на потребу боље заштите јавних простора, посебно оних у близини школа и места окупљања младих. Надлежне институције, укључујући полицију, школе и локалну управу, морају утврдити да ли су постојали пропусти у организацији безбедности и у надзору над малолетним лицима.
    Основ за иницијативу:
    1. Кривични закон Републике Србије
    Кривична одговорност се заснива на следећим одредбама Кривичног законика:
    Члан 121: Наношење тешке телесне повреде
    Ако је жртвама напада нанесена тешка телесна повреда (нпр. ломови костију, оштећење органа), починиоци подлежу кривичној одговорности за ово дело.
    У случају лакших телесних повреда, могуће је применити члан 122 (Лака телесна повреда).
    Члан 344: Насилничко понашање
    Напад више лица са намером да се изазове страх или угрози сигурност других лица испуњава критеријуме за насилничко понашање. Употреба бејзбол палица као оружја додатно отежава кривичну одговорност.
    Члан 138: Угрожавање сигурности
    Претње које су упућене жени која је интервенисала могу се подвести под ово кривично дело, јер имају за циљ изазивање страха и угрожавање њене личне сигурности.
    Члан 317: Изазивање националне, расне и верске мржње
    Уколико се утврди да је напад мотивисан припадношћу одређеној групи (нпр. спортска ривалства или друга припадност), може се применити и овај члан.
    2. Закон о јавном реду и миру
    Члан 8: Насилничко понашање
    Починиоци који су угрозили јавни ред и мир нападом у јавном простору могу бити санкционисани прекршајним казнама.
    Употреба палица као оружја у јавном простору такође је прекршајна радња која подлеже санкцијама.
    3. Закон о основама система образовања и васпитања
    Члан 82: Васпитно-дисциплинска одговорност ученика
    Уколико се утврди да су нападачи ученици, школе су у обавези да покрену дисциплинске поступке. Ово укључује опомену, укор, или искључење из школе у случају тежих прекршаја.
    Закон такође прописује превентивне мере које школе треба да спроводе како би спречиле овакве инциденте.
    Члан 83: Одговорност родитеља
    Родитељи или старатељи малолетника могу бити позвани на одговорност ако се утврди да нису вршили адекватан надзор или васпитање своје деце.

    4. Закони о родитељској одговорности
    Чланови 78 и 79 Породичног закона: Одговорност за поступке малолетника
    Родитељи малолетних насилника могу бити позвани на одговорност за материјалну штету коју су њихова деца изазвала или за пропусте у васпитању.
    Ако се утврди да је насилничко понашање последица занемаривања од стране родитеља, могу се предузети мере заштите права детета.
    5. Међународни стандарди
    Конвенција о правима детета (УН):
    Обавеза је државе да обезбеди заштиту деце од свих облика насиља, укључујући и у ситуацијама у којима су деца жртве или починиоци.
    Овај инцидент је у супротности са обавезом државе да спречи делинквенцију малолетника кроз превентивне мере.
    6. Етички и друштвени аспекти
    Етичка одговорност за заштиту јавне безбедности:
    Јавни простори морају бити безбедни за све грађане, посебно за младе. Ова иницијатива позива на јачање превентивних мера и побољшање безбедносних механизама.
    Женска интервенција, која је зауставила напад, указује на друштвену одговорност појединаца у заштити других, али такође наглашава и одсуство институционалне реакције.
    Захтев:
    1. Захтев Министарству унутрашњих послова (МУП):
    Идентификација учесника у инциденту:
    Предузети све потребне мере за идентификацију маскираних нападача и потенцијалних саучесника, користећи доступне снимке, изјаве сведока и друге доказе.
    Идентификовати жртве и обезбедити им одговарајућу заштиту.
    Прикупљање и обезбеђивање доказа:
    Запленити и форензички прегледати оружје (бејзбол палице), уколико се пронађе, као и друге предмете коришћене у нападу.
    Прикупити и анализирати све видео-снимке са друштвених мрежа, надзорних камера и других извора.
    Покретање прекршајних и кривичних поступака:
    Покренути поступке против нападача у складу са важећим прописима, укључујући Законом о јавном реду и миру и Кривичним закоником.
    Овим се обухвата и одговарајуће процесуирање за наношење телесних повреда, насилничко понашање и угрожавање јавне безбедности.
    Хитно обавештавање јавности:
    У року од 7 дана доставити јавности иницијални извештај о предузетим мерама и напретку у истрази.
    2. Захтев Основном јавном тужилаштву:
    Покретање предистражних радњи:
    Основаном сумњом на кривична дела (насилничко понашање, угрожавање сигурности и наношење телесних повреда), одмах започети предистражне радње.
    Заштита малолетника:
    У случају да су и жртве и починиоци малолетници, поступати у складу са Законом о малолетничком правосуђу, осигуравајући њихова права и приватност.
    Правовремено подизање оптужнице:
    По завршетку истраге, у року прописаном законом, подићи оптужницу против одговорних лица.
    Транспарентност рада:
    Објавити информације о покренутим радњама, уз поштовање процесних ограничења, како би се осигурало поверење јавности у рад правосудног система.
    3. Захтев школским и спортским установама:
    Идентификација малолетних учесника:
    Утврђивање да ли су нападачи или жртве ученици школа у надлежности или чланови спортских клубова.
    Покретање дисциплинских поступака:
    Уколико се утврди да су починиоци ученици или чланови клубова, иницирати дисциплинске поступке у складу са Законом о основама система образовања и васпитања.
    Превентивне активности:
    Организовати едукације ученика, родитеља и наставника о превенцији вршњачког насиља.
    Саставити акциони план за боље управљање конфликтима међу младима.
    Сарадња са полицијом и тужилаштвом:
    Обезбедити све релевантне информације, укључујући евиденцију о претходним понашањима малолетника, како би се олакшала истрага.
    4. Захтев локалним властима:
    Јачање безбедности јавних простора:
    Применити додатне мере безбедности у близини школа, спортских терена и тржних центара, укључујући боље осветљење, видео-надзор и присуство полиције.
    Финансирање превентивних програма:
    Подржати програме који промовишу ненасилну комуникацију и решавање конфликата међу младима.
    Јавно обавештавање:
    У сарадњи са медијима, информисати јавност о мерама које се предузимају за спречавање сличних инцидената у будућности.
    5. Кључни рокови и очекивања
    Хитна акција:
    Почетне мере (идентификација учесника, прикупљање доказа и први извештаји) спровести у року од 7 дана.
    Завршетак истраге:
    Комплетирати истрагу и доставити извештај јавности у року од 30 дана.
    Праћење и извештавање:
    Редовно обавештавање јавности о напретку истраге, дисциплинских и кривичних поступака, као и мерама које се предузимају за превенцију.
    Докази:
    Ово поглавље објашњава врсте доказа који су доступни и који могу бити коришћени за подршку иницијативи за утврђивање одговорности у случају напада испред тржног центра „Променада“. Докази су кључни за идентификацију учесника и утврђивање чињеничног стања.
    1. Видео-снимци са друштвених мрежа
    Садржај снимка:
    Видео-снимци објављени на друштвеним мрежама (нпр. X) приказују више фаза инцидента:
    Приступање нападача жртвама.
    Употребу физичке силе и бејзбол палица.
    Интервенцију жене која је зауставила напад.
    Видео такође може послужити за идентификацију броја нападача, њиховог понашања и евентуално оружја које су користили.
    Вредност видео-снимка као доказа:
    Снимци могу бити коришћени за анализу и реконструкцију догађаја.
    Препознавање појединаца (уз уважавање законских ограничења приватности).
    Потврда динамике догађаја и степена агресије.
    Правни аспекти:
    Аутентичност снимка мора бити потврђена како би био прихваћен као доказ у поступку.
    Важно је проверити да ли снимци нису измењени или манипулисани.
    2. Изјаве сведока
    Кључни сведоци:
    Жена која је интервенисала и зауставила напад.
    Жртве напада (тинејџери/фудбалери).
    Пролазници или други присутни испред тржног центра.
    Садржај изјава:
    Опис понашања нападача и жртава.
    Опис временског следа догађаја и мотива напада.
    Претње или увреде које су нападачи упутили жртвама или жени која је интервенисала.
    Правни аспекти:
    Сведочења морају бити документована од стране надлежних органа (полиције или тужилаштва).
    Посебан опрез приликом узимања изјава малолетника како би се заштитила њихова права.
    3. Медицинска документација
    Садржај медицинских извештаја:
    Тип и тежина повреда које су задобиле жртве.
    Процена да ли су повреде настале као последица употребе бејзбол палица или другог оружја.
    Потврда о трајним последицама повреда, уколико постоје.
    Вредност медицинске документације:
    Кључна за квалификацију кривичног дела (лаке или тешке телесне повреде).
    Употпуњује реконструкцију догађаја и потврђује да је напад био физички интензиван.
    4. Извештаји надлежних институција
    Извештаји полиције:
    Садрже записник са места догађаја, укључујући евентуалне доказе (нпр. оружје остављено на лицу места).
    Информације о идентификованим нападачима, ако су већ идентификовани.
    Извештаји обезбеђења тржног центра:
    Ако је тржни центар имао обезбеђење или надзорне камере, могу бити доступни додатни докази.
    Евиденција о евентуалним интервенцијама обезбеђења или пропустима у реаговању.
    5. Надзорни снимци тржног центра и околине
    Извори снимака:
    Надзорне камере тржног центра „Променада“.
    Камере околних објеката или јавних простора.
    Садржај снимака:
    Приказ доласка нападача на место догађаја.
    Тачан тренутак и ток напада.
    Одлазак нападача са лица места.
    Вредност снимака:
    Додатна перспектива која може потврдити или допунити већ доступне снимке са друштвених мрежа.
    Омогућава лакшу идентификацију починилаца и анализа њихових кретања пре и после инцидента.
    6. Потенцијална сведочења школа и спортских клубова
    Извори података:
    Информације од школе или спортског клуба жртава напада.
    Изјаве тренера или наставника који познају односе између нападача и жртава.
    Вредност сведочења:
    Давање контекста потенцијалних сукоба, мотива или претходних инцидената.
    7. Форензички докази
    Преглед оружја:
    Ако је полиција запленила бејзбол палице или друго оружје, форензички преглед може открити отиске, трагове ДНК или друге доказе који повезују нападаче са злочином.
    Форензика снимака:
    Потврда аутентичности снимка и анализа лица, покрета и објеката.
    Закључак:
    1. Хитност поступања
    Хитно поступање је неопходно из следећих разлога:
    Заштита жртава: Жртве овог напада су малолетници, који се налазе у рањивој позицији. Брза реакција је кључна за њихову физичку и психолошку заштиту, укључујући и спречавање секундарне виктимизације.
    Превенција даљег насиља: Идентификација и процесуирање починилаца смањују ризик од понављања сличних инцидената, посебно ако постоји образац насилничког понашања.
    Враћање поверења јавности: Брза и одлучна акција надлежних органа шаље поруку да су институције спремне и способне да заштите грађане.
    Препорука: Надлежни органи треба да утврде прелиминарне налазе у року од 7 радних дана и о томе обавесте јавност.
    2. Потреба за транспарентношћу
    Транспарентност у раду надлежних органа је кључна за очување поверења јавности и осигурање да су сви поступци спроведени у складу са законом. У ту сврху, предлаже се план транспарентности који укључује следеће кораке:
    План транспарентности надлежних органа
    А. Обавезе Министарства унутрашњих послова (МУП):
    Јавно обавештавање:
    Објављивање кратког извештаја о првим предузетим радњама, укључујући идентификацију осумњи2. Потреба за транспарентношћучених, број прикупљених изјава и обраду доступних доказа.
    Редовно ажурирање јавности о напретку истраге, уз поштовање приватности малолетника.
    Координација са локалним властима:
    Сарадња са обезбеђењем тржног центра и школама како би се обезбедила додатна документација и сведочења.
    Отварање канала за пријаву информација:
    Позив грађанима који поседују релевантне информације или снимке да их доставе полицији.
    Б. Обавезе Основног јавног тужилаштва:
    Транспарентност поступка:
    Објављивање података о покренутим предистражним радњама и потенцијалним кривичним делима која се терете.
    Саопштења о статусу случаја и предузетим мерама најмање једном недељно.
    Заштита права малолетника:
    Уверење јавности да се поступак спроводи уз поштовање права малолетника, како жртава тако и починилаца, у складу са Законом о малолетничком правосуђу.
    В. Обавезе школских и локалних власти:
    Проактивна сарадња:
    Школе и спортски клубови треба да одговоре на захтеве надлежних органа за доставу информација о укљученим малолетницима.
    Организација превентивних едукација за ученике и наставно особље о темама вршњачког насиља.
    Објављивање мера:
    Јавно обавештавање о предузетим дисциплинским мерама против ученика ако се утврди њихова умешаност.
    3. Кључне препоруке за транспарентност
    Редовна саопштења: Минимално једном недељно, надлежни органи треба да информишу јавност о напретку у истрази.
    Извештаји о закључцима: По завршетку истраге, објавити комплетан извештај који укључује све предузете мере и закључке, уз поштовање закона о заштити малолетника.
    Укључивање медија: Организовати конференције за медије како би се спречиле спекулације и ширење непроверених информација.
    4. Закључна порука
    Хитно поступање, транспарентан рад надлежних органа и укључивање јавности у процесе информисања неопходни су за постизање правде и осигурање безбедности свих грађана. Ова иницијатива позива надлежне органе да спроведу мере брзо и ефикасно, са посебним акцентом на правичност, детаљност и јавну одговорност.
    Рокови за поступање и транспарентност:
    Први јавни извештај: у року од 7 дана од подношења иницијативе.
    Завршни извештај: у року од 30 дана од закључења истраге.
    Подносилац иницијативе:
    [Име и презиме]
    [Контакт подаци]
    Датум:
    08. јануар 2025.
    Потпис:
    [Потпис подносиоца]

  3. Znaju ih sve garant u policiji samo u njihov komsiluk otici i lokalne patrole prodrmati to su sitni dileri u usponi i odradjuju zadatke
    Pretresti i iz kojih su osnovnih skola tamo lrecu sa regrutacijom u okruzenju skole po okolnim dvoristima a pocesto su i u okviru malih navijackih grupa
    Sve se zna samo da neko radi svoj posao

  4. A šta je sa roditeljima ? Starateljima?
    Ako su maloletni valjda je neko od novinara postavio pitanje šta je sa roditeljima ? Koga su zatekli u njihovim domovima ??? Kakav je ovo članak sem nepotpun …

  5. AV podmladak. Bilo je u istoriji onih koji su slali decu u rat jer više nisu imali nikog od starijih generacija. Bez milosti na samom kraju.

  6. U sred Futoga, na par metara od OŠ je podignut spomenik dvojici mladića ubijenih u navijačkoj tuči. Od tog mesta se pravi kult, okupljaju se maloletna deca, osnovci, srednjoškolci, tek punoletni…imaju neke rituale zaklinjanja na sećanja, osvetu… I to sve uz odobravanje lokalnih institucija i policije. Od dece sistematski pravimo navijače, huligan, ubice. Ludilo u zemlji je uzelo maha.

  7. Da su imali oružje mogli su da pobiju sve u tržnom centru dok policija dodje,ovo je problem u celoj Srbiji.Policija da izadje na ulice i konačno da počne da radi posao za koji su plaćeni a ako nisu sposobni za to ondah mi gradjani da se organizujemo da bi se zaštitili od ovog ološa.

  8. bavi li se neko firmašima u NS, na grafitima piše PUCAĆE LOBANJE, Puškinova kod osnovne škole? Nacisti

  9. Mali lojalisti i kapuljaši, … ih ko ih napravi takve nenormalne. Bolje da su im majke rodile kamen nego njih, da imaju čime da u buretu pritisnu kiseli kupus.

  10. nanošenje teških telesnih povreda, ucena, pokušaj ubistva, ubistvo, njega ili od strane roditelja žrtve.

  11. Motke ili kako piše bejzbol palice su već vidjene, Šabac, Novi Sad u rukama
    AV SNS BAGRE …

  12. Novosađani sister godinama RADIKALSKO uporište, birate sledbenike RATNOG ZLOČINCA.
    Napravili ste Medeljin od grada.
    Bolje niste ni zasluẓ̌ili od mlade Gojkovice I advokata Vučeviĉa.
    Uẓ̌ivajre u svojoj srpskoj Atini ẓ̌iveći u njoj onako kako ste je uredili SVOJIM IZBOROM.

  13. Marko Aurelije je pre nepunih 2000 godina proklamovao da ga mogu biti drugi bolji u pesnicenju, ali u uljudnosti, skromnosti ili blagosti prema drugima nece prevazici … a nama je posle toliko generacija ideja da kobrama razbacujemo pametne, blage i uljudne bliza pameti

  14. Šta radi Služba za socijalni rad? Kako roditelji maloletne dece ne znaju gde su ta deca?

Ostavite komentar


Društvo

Naslovna strana

9. januar 2025.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Slobodan Georgiev, novinar

Danas čitam od prvog broja. Kada se pojavio ’97. posle protesta izgledao je kao nešto što nam treba i ostao je tu sve ove godine.