U Srbiji se trenutno vodi bitka zbog vladinog plana da aerodrom „Konstantin Veliki“, jedini izvan prestonice, prenese iz gradskih u državne ruke, a građani koji se protive tome tvrde da je razlog za to koncesioni ugovor za beogradski aerodrom, piše magazin Politiko, čije izvode prenosi inicijativa „Ne damo niški aerodrom“.
Građani koji se protive promeni vlasništva nad aerodromom „Konstantin Veliki“, tvrde da je do nje dolazi zbog ugovora o koncesiji za beogradski aerodrom, sklopljenim sa francuskom kompanijom Vansi u martu ove godine.
Kako oni tvrde, ovaj ugovor, sklopljen na 25 godina, uključuje i klauzulu kojom se ograničava rast niškog aerodroma, i Beogradu garantuje status centralnog aerodroma (tzv. hub-a), navodi se u tekstu.
Protivnici promene vlasništva nad aerodromom kažu da je ovo protivno evropskim pravilima za zaštitu konkurencije, i da to predstavlja potencijalni problem za zemlju koja nastoji da postane članica EU, dodaje se u izvodima teksta.
Oni najavaljuju da će, ukoliko oduka o prenosu vlasništva bude doneta, svoje primedbe izneti i u Briselu.
S druge strane, piše Politiko, predstavnici vlasti tvrde da se aerodrom mora preneti pod kontrolu države kako bi se učinio profitabilnim, u trenutku kada broj putnika konstantno raste.
„Bez dodatnih investicija, niški aerodrom se ne može dalje razvijati, niti ostati konkurentan aerodromima poput prištinskog, skopskog ili sofijskog“, izjavila je ministarska saobraćaja Zorana Mihajlović.
Po Aleksandri Lugović, bivšoj šefici tima za predstavljanje niškog regiona u Briselu, rast broja putnika koji lete sa niškog aerodroma, „predstavlja uspeh decenije“.
Lugović, koja je pomogla da se sklope ugovori sa Rajanerom i Vizerom, rekao je da se u periodu 2014-2017, broj putnika popeo sa 1.000, na 340.000, zahvaljujući dolasku niskotarifnih kompanija, navodi se u izvodima teksta iz magazina Politiko.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.