Nakon osam meseci radnici najvećeg pribojskog kolektiva, Fabrike automobila počeli su da rade i petkom. Nakon posete ovom kolektivu potpredsednika Vlade Srbije i ministra za ekonomiju i regionalni razvoj Mlađana Dinkića i uredbi koje je donela Vlada Srbije za oporavak FAP-a, data je, rekao bih, poslednja šansa našem preduzeću da živimo od svog rada i mi ćemo dati sve od sebe da ovu šansu iskoristimo, da FAP izađe iz krize i stabilizuje poslovanje, rekao je generalni direktor FAP-a mr Mirko Stojovića za Sandžak Danas.

Prilkom posete Dinkića Priboju i kasnije na svečanoj sednici Upravnog odbora povodom 56 godina postojanja i rada FAP, rečeno je da će preduzeće do kraja godine proizvesti 50 vozila. Da li je obezbeđen sav potreban materijal za proizvodnju i da li ćete zaista moći da proizvede ovoliko kamiona?

-Rekli smo da možemo da proizvedemo 100 vozila iako je potreban period uhodavanja i pripreme nakon dužeg vremena smanjenog obima posla. Sada treba intenzivirati sve snage kojima raspolažemo i mi planiramo do nove godine da proizvedemo 100 vozila, a onda narednih meseci, pošto je ministar Dinkić obećao da će nastojati da Uredbu koja se odnosi na izdvajanje finansijskih sredstava u ovoj godini, promeni kako bi podršku produžili i u narednim mesecima sledeće, što znači da od janura planiramo mesečno da proizvodimo 50 vozila. Rešen je i problem oko kredita sa subvencinisanom kamatom od 4,5 odsto za pravna i fizička lica, tako da poslovne banke mogu sklapati ugovore sa potencijalnim kupcima. Moram da kažem da smo mi zbog operativnih stvari i lakšeg dogovora sa kooperacijom, finansirali proizvodnju svih 150 voziila, koja treba da finalizujemo u decembru i januaru, tako i da su porudžbine od kooperanata izvršene prema ovom broju vozila, računajući da ćemo pored poznatih domaći kupca raditi i vozila za Siriju.

Koliko vozila će se raditi za Siriju?

-Za Siriju je potpisan ugovor za devet vozila i sva su različitog tipa jer su namenjena izložbi u Siriji i drugim arapskim zemljama. Nadamo se da će ova vozila na pravi način biti predstavnici FAP-ovog proizvodnog programa.

Da li to znači da će Sirija postati siguran kupac FAP-ovih vozila?

-Da, mislim da je to siguran kupac na koga treba računati i u budućem vremenu i sa znatno većim porudžinama, pod uslovom da mi možemo kvalitetom i cenom da budemo konkurentni na sirijskom tržištu. Mislim da smo se sa ovom prvom probnom količinom približili svim zahtevima arapskog tržišta.

Da li se na ovog poznatog kupca iz Sirije može računati kao potencijalnog kupca FAP?

-Da, oni su dostavili i pismo sa jasnim namerama, ali sve zavisi od daljeg razgovora sa vrlo zainteresovanim potencijalnim kineskim kupcem Don Fengom. Ali, i ako nas kupi kineski proizvođač, saradnja sa Sirijom se neće prekidati.

Tehnička ekipa Don Fenga je pre desetak dana boravila u FAP-u u cilju sagledavanja proizvodno tehničkih mogućnosti. Kada se može očekivati neki pouzdan odgovor ovog najvećeg proizvođača kamiona u Kini i jednog od tri najveća proizvođača u Evropi?

-Mislim vrlo brzo jer do sada su ispoštovani svi dogovori koje smo mi tražili jer na jednom sastanku kod ministra Dinkića, rečeno je da bi bilo poželjno da nam, nakon dolaska tehničke ekipe, u najkraćem roku odgovore da li bi Don Feng i pod kojim uslovima želeo da uđe u poslovnu saradnju sa FAP-om, pre svega CKD montažu vozila, odnosno u neko zajedničko ulaganje ili u privatizaciju. Rok za izjašnjavanje vezan je za srpsko-kineski poslovni samit koji treba da se održi 23. novembra i do tada bi Don Feng trebalo da se izjasni kako bi se tada potpisao ugovor o međusobnoj saradnji, koji bi svakakako bio obavezujućii za jednu i za drugu stranu.

Da li to znači da se neće raspisivati novi tender dok se pitanje sa Don Fengom ne reši?

-Da, kada je u pitanju sagovornik iz Kine. Po zakonu je moguće da se sa onim poslovnim sagovornicima čija saradnja ima strateški karakter, razgovori mogu direktno da se obavljaju i da se dogovor postigne bez raspisivanja tendera . U svim drugim slučajevima tender je obavezan .

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari