Onlajn kupovine najčešće su u Velikoj Britaniji i Švedskoj, pokazuju rezultati istraživanja, koje je danas predstavila Evropska komisija.
Najveći procenat korisnika Interneta koji su kupovali onlajn tokom 2017. godine bili su u Velikoj Britaniji sa 86 odsto, i u Švedskoj, gde se onlajn kupovina vrši u 84 odsto slučajeva.
Korišćenje mogućnosti onlajn kupovine poraslo je znatno i u Danskoj, Nemačkoj, Luksemburgu i Holandiji, gde se više od polovine kupovina izvrši putem interneta.
U Srbiji preko 40 odsto građana bira da kupuje putem interneta, što je za deset odsto više u odnosu na 2016. godinu. Takođe, kupovine su u Srbiji češće nego u Hrvatskoj, Makedoniji, Turskoj i Crnoj Gori.
Tokom poslednjih 10 godina, udeo online kupaca u Evropskoj uniji porastao je za sve starosne grupe, ali naročito za mlađe korisnike interneta, koji imaju između 16 i 24 godine. Ovaj udeo najveći je u Holandiji, gde mladi u 90 odsto slučajeva biraju da izvrše kupovinu onlajn.
Što se tiče starijih kupaca, u dobi od 65 do 74 godine, penzioneri najčešće kupuju onlajn u Velikoj Britaniji.
Danas je Cyber Monday, koji je nastavak velikih onlajn popusta u sklopu Crnog petka.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.