Povodom sponzorisanih objava na Fejsbuku u kojima se navodi da Pošta Srbije prodaje izgubljene pakete po ceni od 235 dinara, iz tog javnog preduzeća kažu za Danas da su u pitanju lažni profili i lažne objave i da su slučaj prijavili nadležnima.
– U pitanju je je pokušaj prevare i nova zloupotreba imena Pošte Srbije. Građanima savetujemo da budu dodatno oprezni, da ne otvaraju linkove i da ne unose svoje podatke. Slučaj je prijavljen Nacionalnom CERT-u – upozoravaju iz Pošta Srbije.
Inače, Nacionalni CERT je nacionalni centar za prevenciju bezbednosnih rizika u IKT sistemima Srbije, osnovan je 2017. godine i deluje u okviru Regulatorne agencije za elektronske komun ikacije i poštanske usluge (RATEL).
Kako naglašavaju iz Pošta Srbije, oni nikada ne sprovodi ovakve niti slične aktivnosti, niti su one deo njihovog poslovanja, ali navode šta periodično rade.
– Pošta Srbije periodično sprovodi javne licitacije (fizičke), u prostorijama sedišta radnih jedinica – prodaje robe sadržane u neisporučivim pošiljkama, odnosno pošiljkama koje nije bilo moguće uručiti ni primaocima ni pošiljaocima, a nakon isteka zakonskog roka za čuvanje, i to u svemu u skladu sa zakonskim odredbama – kažu u ovom preduzeću.
Građane upućuju da na sajtu Pošta Srbije mogu u odeljku Onlajn bezbednost gde mogu da pročitaju o tipičnim onlajn prevarama i kako da se od njih zaštite, o čemu je Danas već pisao. Takođe, za sva pitanja, sumnje i nedoumice, korisnici mogu da im se obrate putem Kontakt centra JP Pošta Srbije na brojeve 0700 100 300 i 011 3607 788, radnim danima od 8 do 20 časova i subotom, nedeljom od 8 do 15 časova.
Podsetimo, korisnicima društvene mreže Fejsbuk stižu sponzorisane objave u kojima se navodi da Pošta Srbije prodaje izgubljene pakete za 235 dinara. Po istoj ceni, u drugoj objavi, Aerodrom „Nikola Tesla“ prodaje izgubljene kofere, što je Beogradski aerodrom demantovao, navodeći da se radi o prevari i apelovali na građane da budu oprezni i ne reaguju na dezinformacije sa lažnih profila.
Da je reč o očiglednoj prevari govore i „zadovoljni korisnici“ koji su navodno kupili te pakete, pa objavljivali svoje utiske u komentarima ispod sponzorisanih objava o prodaji paketa. Zajedničko ovim „kupcima“ je da svi imaju egzotična imena i prezimena koja je teško izgovoriti, pišu na ćirilici, a često promaše i rod.
Tako Magda navodi da je „kupio“ paket, da je zadovoljan sadržajem kofera i da će naručiti još dva. Među zadovoljnim korisnicima su i ljudi sa prezimenima poput Babičova, Kissne, Olteanu…
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.