Potraga za malezijskim avionom koji je nestao prošle subote sa 239 putnika i članova posade, proširena je na Indijski okean, pošto su se pojavili navodi da je letelica letela duže nego što se ranije mislilo nakon njenog poslednjeg kontakta s kontrolom leta. Neimenovani zvaničnici su izjavili da je avion, koji je leteo iz Kuala Lampura u Peking, slao signale satelitima čak pet časova nakon poslednjeg javljanja kontrolnom tornju. Istražitelji, međutim, tvrde da ti navodi ništa ne dokazuju.
Sjedinjene Države juče su poslale brod-razarač i sofisticirane letelice za nadzor u Indijski okean, stotinama kilometara zapadno od Malezije, kao podršku u potrazi. Molbi za pomoć malezijske vlade u potrazi odazvale su se i druge zemlje, kao i indijska mornarica, vazduhoplovne snage i obalska straža.
Istražitelji su već bili vođeni pogrešnim smernicama, ali SAD su poslednje navode shvatile ozbiljno. Nekoliko američkih medija je prenelo reči zvaničnika koji su tvrdili da je „boing 777” slao signale satelitima satima nakon što je pilot poslednji put kontaktirao kontrolore letenja, što je navelo istražitelje na pomisao da je avion izašao više od 1.600 kilometara iz radarskog dometa.
Indija ima vojne radarske instalacije na ostrvu Andaman, čiji je domet znatno veći od oblasti u kojoj se, kako pojedini ocenjuju, avion srušio. Među putnicima malezijskog aviona bilo je 153 Kineza, te Peking vrši pritisak na Maleziju da pojača potragu.
Vol strit žurnal je preneo izjave američkih istražitelja da je avion, kako se čini, još nekoliko sati bio u vazduhu nakon poslednjeg kontakta s bazom na zemlji, piše Beta, te se ovim saznanjima produbljuju bojazni da je iščeznuće aviona namerno izazvano. Nijedna teorija nije odbačena u slučaju nestanka „boinga 777”.
„Širenje morskog dna“
Kineski institut za istraživanje je saopštio da ima dokaze da je 90 minuta nakon nestanka aviona zabeleženo „širenje morskog dna“. Grupa za seizmološka istraživanja sa Kineskog univerziteta za nauku i istraživanje je saopštila da je do toga došlo na 116 kilometara severoistočno od tačke s koje se avion poslednji put javio kontroli letenja, u području koje nije poznato po seizmološkim aktivnostima.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.