Potrošači nezadovoljni kako se realizuju njihova zamenska putovanja 1Photo: Pixabay /Skitterphoto

Brojni potrošači nezadovoljni su načinom na koji se realizuju njihova zamenska putovanja, pošto su pre pandemije uplatili aranžman za određenu destinaciju i termin, a ono što im se nudi kao zamena po kategoriji i kvalitetu često ne odgovora onome što su platili, a neretko im se traži i doplata, tvrde u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije.

Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) u saopštenju ističe i da, ako potrošači ne pristanu na ponuđene uslove, novac mogu da očekuju od januara 2022. godine, pod uslovom da agencija i dalje postoji, ili će moći da se naplate od polise osiguranja agencije koja je prestala sa radom, što opet otvara čitav niz pitanja.

Ministarstvo turizma pitaju ko kontroliše način na koji se vrši realizacija zamenskih putovanja i ko kontroliše tokove novca na relaciji agencije – hoteli, kao i da li su agencije slobodne da samostalno određuju pravila igre ili će inspekciji morati da dokažu da su novac prebacile hotelima a da im isti nije vraćen.

„U slučaju da je novac vraćen, zamenski vaučer nije ništa drugo do kreditiranje agencija na štetu potrošača u situaciji kada pomoć za spas turističkog sektora stiže od države. Da li su potrošači u obavezi da snose dodatni teret?“, upitao je NOPS ministarstvo, uz ocenu da je Uredba (o zamenskim putovanjima) doneta na način da zaštiti sve turističke agencije ne ulazeći u tokove novca i likvidnost svake agencije pojedinačno.

Svesni su, kako navode, činjenice da nisu sve agencije krive za novonastalu situaciju i dodaju da se od početka krize zalažu za to da pomoć mora doći onima kojima je zaista potrebna a ne svima, a što je za posledicu imalo potpunu propast nekih agencija i neopravdano jačanje nekih drugih.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari