Usluga elektronskog upisa u srednje škole koja treba da omogući da se upis završi bez dolaska u škole i predaje dokumenata, za jedan broj roditelja pretvorila se juče u celodnevno čekanje na odgovor da li će procedura biti uspešno okončana ili ne.
Iako u Vladinoj Kancelariji za IT i eUpis tvrde da je nekim roditeljima brzo stigla potvrda iz škola da je procedura završena, iskustva čitalaca Danasa pokazuju suprotno.
Nekoliko direktora srednjih škola s kojima smo juče razgovarali kažu da im se javljao veliki broj roditelja da pita da li su dobili prijave i jesu li njihova deca upisana, a neki su se posle višečasovnog čekanja da im potvrda stigne na mejl uputili u škole sa dokumentima i tražili da povuku elektronsku prijavu i da na licu mesta završe posao.
Oni koji su tokom jučerašnjeg dana proveravali status na portalu eUprava mogli su samo da pročitaju da je prijava podneta, da bi se tokom dana pojavila nova informacija da će roditelje škola obavestiti o završenom upisu putem mejla posle 15. jula.
– Prijavu sam podneo već u 7 časova i oko 14 sati sam pozvao srednju školu u koju mi je dete raspoređeno. Rekli su mi da je stiglo mnogo prijava, da sistem iz koga povlače dokumenta učenika radi sporo i ne znaju kada će uspeti da završe upis. Savetovali su mi da se ujutru javim i da će mi tada reći da li treba lično da dođem u školu da predam dokumenta. Kasnije sam slučajno čuo od drugih roditelja da ćemo povratnu informaciju dobiti posle 15. jula. Ulaskom na svoj profil preko koga proveravam status svoje prijave to obaveštenje ne vidim, niti ga je bilo kada sam popunjavao prijavu – kaže čitalac Danasa.
Dodatnu zabunu je unela i informacija koja je juče stigla školama da „opcija eUpis u naprednim uslugama portala eUprava za ovlašćena lica srednjih škola neće biti dostupna do 14. jula, te da će im „logovanje“ na sistem i obrađivanje svih prijava biti omogućeno od tog datuma.
Zašto su pomenute informacije tek juče saopštene nismo dobili odgovor u Vladinoj Kancelaciji za IT i eUpis, iz koje uveravaju roditelje da nemaju razloga za brigu. Ukazuju da roditelji nakon podnošenja prijave dobijaju obaveštenje da je ona uspešno evidentirana u sistemu, kao i da je pregledom statusa prijave (u delu Moje aktivnosti) prikazano da je podneta, što takođe ukazuje da se nalazi u sistemu.
– Sa druge strane, status „podnet“ znači da je prijava vidljiva u aplikaciji eUpis koju škole koriste za upis, tako što se prikazuje u obrađivačkom panelu ovlašćenog lica škole u koju je učenik raspoređen. Svaka škola prema svojoj organizaciji rada i raspoloživim kapacitetim obavlja preostale administrativne aktivnosti koje se odnose na upis. U zavisnosti od toga kada ovlašćeno lice obavi završni čin upisa, roditelj će biti obavešten putem mejla ili telefona. U svakom slučaju, status prijave „podneta“, znači da je roditelj podneo prijavu i da je to dete upisano i raspoređeno u željenu školu, a same administrativne procedure upisa ovlašćena lica u školama će završavati od 14. jula – kažu u Kancelariji za IT i eUpravu.
Napominju i da „logovanjem“ na profil učenika na sajtu upis.mpn.gov.rs roditelj vidi njegov status „upisan“, što znači da đaka čeka mesto na koje je raspoređen za upis do 31. avgusta.
„To mesto mu niko drugi ne može zauzeti, što znači da će učenik sigurno biti upisan u školu“, poručuju nadležni i apeluju na roditelje da zbog trenutne epidemiološke situacije upis obave elektronskim putem i da nema potrebe da odlaze u škole.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.