Poverenica agencijama: Kreirajte reklame bez stereotipa i predrasuda 1Foto: FoNet/Nenad Đorđević

Poverenica za zaštitu ravnopravnosti Brankica Janković uputila je danas preporuku marketinškim agencijama da prilikom kreiranja reklama vode računa da ne zagovaraju ili podržavaju predrasude i stereotipe, a naročito ne da se time vređa dostojanstvo pojedinaca ili društvenih grupa zbog njihovog ličnog svojstva.

„Uočeno je da su pojedine reklame podržavale obrasce ponašanja koji su zasnovani na ideji podređenosti ili nadređenosti polova, a nisu retke i reklame kojima se podržavaju i podstiču stereotipi prema starijima“, navela je ona u saopštenju.

Poverenica ukazuje da su reklame jedan od najraširenijih medijskih proizvoda kojima je većina gradjana izložena, da istraživanja pokazuju kako je učinak oglašavanja na stavove i ponašanje vrlo snažan, naročito kod dece i mladih, kao i da reklame oblikuju javnost kroz promovisanje odredjenih životnih stilova koji se usvajaju kao obrazac ponašanja.

„Nije retkost da se žena u pojedinim reklamama prikazuje ili kao domaćica, ili kao roditelj koji jedini ume da zameni pelenu i uključi veš mašinu, ili je oskudno odevena uz lascivne poruke i dvosmislene tekstove. Sa druge strane, muškarci su, uglavnom, prikazani kao uspešni poslovni ljudi, sportisti, vlasnici automobila itd. Uočljivo je da se starije osobe prikazuju retko, a proizvodi koje reklamiraju uglavnom su lekovi, medicinska pomagala, kao i druga medicinska sredstva. Na sve ove načine, umesto da se utiče na razgradnju stereotipa i predrasuda, pojedinim reklamama se, naprotiv, oni podržavaju i podstiču“, navela je ona.

Janković je ocenila da reklame predstavljaju svojevrstan vid slobode izražavanja kroz dizajnersko rešenje, ali da sloboda ne sme biti izgovor za bilo koji vid diskriminacije i omalovažavanje po bilo kojem ličnom svojstvu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari