Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Milan Marinović izjavio je danas da je institucija koju predvodi primila 101 žalbu koje se odnose na zdravstvo i upravljanje javnim novcem tokom pandemije korona virusa, a da je preko 80 odsto tih zahteva bilo opravdano.
On je gostujući na RTS-u naveo da je kancelarija Poverenika rešilo 80 žalbi do sada, a podsetio je da su informacije o zdravstvu od posebnog značaja za građane.
„Rok za odgovor u tom slučaju je 48 sati“, rekao je Marinović i dodao da je apelovao na lokalne samouprave da samoinicijativno obaveštavaju javnost o epidemiološkoj situaciji.
Dodao je i da su preko 60 odsto žalbi podneli građani, 20 odsto nevladine organizacije, preko 10 odsto predstvnici medija, a da su one najčešće bile usmerene na nedostupnost podataka o radu državnih organa i to kako su obavljale sopstvenu delatnost.
„Veliki broj žalbi je podnet i na budžet, raspolaganje javnim novcem, javne nabavke i rad tužilaštva“, kazao je Marinović.
Poverenik je ocenio da građani nisu dobro informisani o svojim pravima za pristup informacijama od javnog značaja, posebno u zajednicama van Beograda, kao i da je trenutni zakon o informacijama od javnog značaja „prevaziđen i (sa) manjkavostima“.
Prošle godine smo sa Ministarstvom državne uprave otpočeli proces (izmene zakona), u međuvremenu su bili izbori, čeka se formiranje vlade, kada ćemo nastaviti (rad na njemu)“, rekao je Marinović.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.