Sindikat nemačkih mašinovođa (GDL) i uprava Nemačke železnice (DB) ugovorili su za danas sastanak na kojem će pokušati da prevaziđu višemesečni spor koji je prošle sedmice doveo do najdužeg i najsveobuhvatnijeg štrajka u istoriji nemačkih železnica.
Mesto sastanka nije objavljeno, a GDL je već unapred isključio mogućnost da zvanični tarifni pregovori počnu bez nove, bolje ponude uprave DB.
Sindikat nemačkih mašinovođa (GDL) i uprava Nemačke železnice (DB) ugovorili su za danas sastanak na kojem će pokušati da prevaziđu višemesečni spor koji je prošle sedmice doveo do najdužeg i najsveobuhvatnijeg štrajka u istoriji nemačkih železnica.
Mesto sastanka nije objavljeno, a GDL je već unapred isključio mogućnost da zvanični tarifni pregovori počnu bez nove, bolje ponude uprave DB. Mašinovođe traže da Nemačka železnica s njima sklopi poseban tarifni ugovor (ne onaj koji se odnosi na čitavu branšu), kao i da im se skrati radno vreme i plate povećaju za 31 odsto.
Mašinovođe u Nemačkoj mesečno zarađuju između 1.970 i 2.142 evra bruto. Međutim, predstavnici DB do sada su mašinovođama nudili povišicu od najviše 4,5 odsto i jednokratnu isplatu od 600 evra i protivili se zasebnom tarifnom ugovoru za predstavnike ove profesije.
Predsednik sindikata mašinovođa Manfred Šel najavio je da bi GDL najverovatnije prihvatio ponudu Nemačke železnice, ukoliko bi ona sadržala povišicu od najmanje 16 odsto. GDL je Nemačkoj železnici prošle sedmice dao rok da do sinoć podnese nove predloge za rešavanje tarifnog sukoba.
U protivnom će mašinovođe od danas razmatrati mogućnost da stupe u neograničeni štrajk. Pri tome je haos širom zemlje izazvao već trodnevni štrajk mašinovođa koji je trajao od prošlog četvrtka do subote, i to kako u teretnom, tako i u putničkom gradskom, regionalnom i međumesnom saobraćaju.
U njemu je učestvovalo 9.600 mašinovođa. Štrajkovi koji su od letos organizovani u više navrata izazvali su, prema procenama Nemačkog instituta za privredna istraživanja (DIW) iz Berlina, štetu između 75 i 113 miliona evra.
Posle najave neograničenog štrajka, porastao je pritisak politike na GDL i DB da stupe u nove pregovore. Privredna udruženja su najavila da će mnoge firme morati da pređu na skraćeno radno vreme, jer fabrikama počinju da nedostaju sirovine i rezervni delovi koji se dopremaju železnicom.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.