Posle iznenadne odluke Vlade da se nastavna godina završi preko noći, prosvetni radnici su s nestrpljenjem čekali uputstva Ministarstva prosvete kako da privedu kraju školske obaveze. Umesto toga, školama je u petak stigao dopis pun opštih mesta i floskula, koji je dodatno naljutio prosvetare.
Neke od rečenica iz tog dopisa inspirisale su nastavnicu Tanju Notaroš da na Fejsbuk stranici Velika zbornica, koja okuplja prosvetne radnike, sastavi predlog obraćanja poslanicima Skupštine Srbije, uz napomenu da je „svaka sličnost sa dopisom Ministarstva namerna“.
Objavu nastavnice Tanje prenosimo u celosti:
PREDLOG
Predlažemo da se Skupština Republike Srbije raspusti 06.06.2023.
Potrebno je da do 20.06.2023. ministri u Vladi Republike Srbije organizuju aktivnosti i teme u cilju razvoja socijalnih i emotivnih veština poslanika, kao na primer tolerancije, empatije, timskog rada, kreativnosti, samokontrole, optimizma, poštenja i zahvalnosti.
Ukazujemo na poseban značaj zahteva, a sve sa ciljem obezbeđivanja dobrobiti, bezbednog i podsticajnog okruženja za razvoj društva, razvijanje nenasilnog ponašanja i uspostavljanje nulte tolerancije prema nasilju.
U uverenju da u skupštinskim klupama postoji zajedničko, nedvosmisleno poverenje složenosti i delikatnosti ukupnog društvenog konteksta u kome smo svi usmereni na dobrobit društva.
Srdačno vas pozdravljamo.
Prosvetni radnici
U originalnom dopisu koji su od Ministarstva prosvete dobili direktori škola navodi se, između ostalog, da se drugo polugodište za učenike osnovne i srednje škole, u delu koji se odnosi na redovnu nastavu, završava u utorak, 6. juna, a da se u periodu od 7. do 20. juna u školama ostvaruju oblici obrazovno-vaspitnog rada (dopunska,dodatna i pripremna nastava i nastava u prirodi), kao i ostali oblici obrazovno-vaspitnog rada u skladu sa godišnjim planom rada škole, u cilju obezbeđivanja boljih postignuća učenika na kraju školske 2022/2023. godine, a sve u najboljem interesu učenika.
U dopisu piše i da je „potrebno da nastavnici i stručni saradnici u okviru ostalih oblika obrazovno-vaspitnog rada organizuju aktivnosti i teme u cilju razvoja socijalnih i emocionalnih veština učenika, kao na primer: tolerancije, empatije, timskog rada, kreativnosti, samokontrole, optimizma, poštenja i zahvalnosti“.
„U ovom trenutku ukazujemo na poseban značaj zahteva koji proizilaze iz osnovnih ciljeva obrazovanja i vaspitanja, utvrđenih članom 8. Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, a sve sa ciljem obezbeđivanja dobrobiti i podrške celovitom razvoju deteta, učenika i polaznika obezbeđivanja podsticajnog i bezbednog okruženja za celoviti razvoj deteta, učenika i odraslog, razvijanja nenasilnog ponašanja i uspostavljanja nulte tolerancije prema nasilju“, stoji u dopisu, koji se završava srdačnim pozdravima v. d. ministra prosvete Đorđa Milićevića i njegovim uverenjem da „u nastavničkim kolektivima postoji zajedničko, nedvosmisleno razumevanje složenosti i delikatnosti ukupnog društvenog konteksta u kome smo svi usmereni na dobrobit dece i mladih“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.