Poslednjeg dana predstavljanja elaborata na konkursu za dodelu nacionalnih frekvencija u prostorijama REM-a svoje programe iznosili su predstavnici Prve, B92, KCN, TV 2 i Kurir televizije, a članovi Saveta REM-a postavljali su pitanja direktorima odnosno glavnim urednicima navedenih emitera.
Kao i prethodna dva dana, svaki kandidat imao je 15 minuta za iznošenje elaborata i isto toliko vremena da odgovara na pitanja članova Regulatornog tela.
Elaborat je prvo iznela Katarina Pavlović, direktorka programa TV Prva, ističući da je ova televizija prepoznata kao komercijalna i porodična, i da će u tom maniru i nastaviti.
– Pokazali smo profesionalizam i pomeramo TV standarde. Uz zabavni program po kom smo prepoznati, moramo naglasiti da je on u velikoj meri i humanitarnog karaktera, a taj segment će se i dodatno razviti jer je u planu saradnja sa UNICEF-om, istakla je Pavlović.
Ona je dodala da je dosadašnjem programa nedostajao dečiji u potrebnoj meri, ali da su planirane posebne emisije koje će biti emitovane vikendom.
Pavlović je istakla da Prva, kao komercijalna televizija, mora juriti rejting „ali uvek uz poštovanje regulative“.
Članica Saveta REM-a Judita Popović ocenila je da je Prva najviše imala informativni i zabavni program, dok je kulturni, dečiji i naučni – nula, pitajući zašto konkurišu za nacionalnu frekvenciju i šta je njihova garancija da će ispuniti elaborat i pružiti medijske usluge u skladu sa zakonom.
Odgovor je bio sličan onom koji je juče pružio vlasnik Pinka Željko Mitrović – navedeni programi emitovani su u okvirnu kolažnih emisija i nisu bili posebno klasifikovani.
Odgovarajući na pitanje o rijalitijima, iz Prve su poručili da će to biti emisije o kuvanju ili slično, a ne nekog drugog tipa.
„Zašto B92 treba da dobije nacionalnu frekvenciju?“ upitao je na početku predstavljanja elaborata ove televizije njeg glavni i odgovorni urednik Dragan Karadžić, odmah odgovorivši: „B92 postoji 22 godine, rasadnik je novinarskih talenata. To je savremena televizija, namenjena i mlađoj i starijoj populaciji“.
Potom se nadovezala Katarina Pavlović, ovoga puta u funkciji direktorke zabavnog programa B92 (na Prvoj je direktorka celokupnog programa) ističući da mlađa populacija jeste ciljna grupa B92, ali da se program ne pravi samo za nju. Ona je dodala da će ova televizija ubuduće raditi dinamičnije, kraće formate.
– Vratićemo u program „minijature“ po kojima je B92 bila poznata – rekla je Pavlović.
Ona je dodala da je ova televizija uspela da poveća procenat sopstvene produkcije, uglavnom informativnog karaktera, ali da planiraju i nove formate i sadržaje.
Pitanja članova Saveta REM-a uglavnom su bila vezana za pojedine emisije, da li će nastaviti da se emituju, a Aleksandra Janković je posebno bila zainteresovana za emisije o domaćim životinjama i kućnim ljubimcima.
Potvrđeno joj je da će takvih emisija biti.
Direktor Kopernikusa Vladan Mitić izneo je elaborat u ime KCN TV, ističući da su na tržištu Srbije duže od 20 godina, i da je zadatak televizije da bude zabavna i edukativna.
– Dakle, veselo i edukativno, ali uz poštovanje standarda.. Ponosni smo na to što našu televiziju može da gleda cela porodica, i da nikog ne bude sramota, da uzima daljinski i prebacuje kanal. U istom momentu može da ga gleda i baka i unuče – ukazao je Mitić.
On je dodao da je plan televizije u budućnosti veće angažovanje domaće produkcije, prvenstveno kroz podršku mladim autorima iz nezavisnih prodokcija.
Pavel Stančev, generalni direktor TV2 Grupe i TV2 Srbija, predstavio je ciljeve buduće televizije, navodeći da grupa ove godine slavi 25 godina postojanja i da je prva privatna televizija u Mađarskoj.
– Kako smo rasli iz godine u godinu, tako se rodila ideja da se širimo internacionalno. Uzbuđeni smo što ćemo se pojaviti i u Srbiji – istakao je.
Na pitanje predsednice Saveta REM-a Olivere Zekić, koja se pojavila na predstavljanju elaborata TV2, da li će poslovati u Srbiji ako ne dobiju nacionalnu frekvenciju, odgovor je bio odrečan.
– Naš cilj je nacionalna frekvencija, iako imamo više kablovskih kanala u Mađarskoj. Ali, prvo smo krenuli sa nacionalnim kanalom. Isto tako je bilo i u Sloveniji – rekao je Stančev.
On je dodao da će, ukoliko dobiju frekvenciju, u televiziju u Srbiji uložiti 40 miliona evra i zaposliti oko 250 ljudi. Što se tiče programa, zadovoljiće sve segmente koji su zahtevani konkursom, imaće sve vrste programa koje će realizovati sa ovdašnjom i internacionalnom produkcijom.
– Ovde smo da budemo Srbi, a ne Mađari – poručio je Stančev, dodajući da će se program kreirati za Srbiju sa srpskim profesionalcima.
Igor Žeželj, generalni direktor Adria Media Grupe, istakao je da je Kurur televizija „prva, najveća i najbolja“, te naveo zašto tako misli.
– Kurir TV nije samo televizija, već prvi integrisani medij u Srbiji – to je integracija printa, digitala i televizije. Drugi su nas posle kopirali – rekao je Žeželj.
Dodao je da je TV Kurir počeo sa radom u junu 2020. u vreme korone, da je bilo teško, ali da su postali kolažni kablovski kanal „broj jedan“ na platformama na kojima se emituju.
Žeželj je potom nabrajao tehnologiju koju koristi televizija, gde su takođe „pioniri“, hvalio je urednički kadar i novine Kurir, ali ga je Olivera Zekić prekinula navodeći da je ovde reč o televiziji a ne o štampi.
– Ali, to je povezano. Mi smo integrisani, bitno je pričati i o tome – uporan je bio Žeželj.
Ipak, vratio se na temu, istakao je kako je njihov tematski, filmski kanal drugi tematski kanal po gledanosti. Kurir planira da radi i produkciju dokumentarnog filma, dodao je, iako su i u tom segmentu najgledaniji.
– Kako naši šerofi rastu iz dana u dan, tako i naš profesionalizam raste iz dana u dan – naglasio je.
Lideri su i u pravljenju scenarija „preko 15 godišnje“, rekao je Žeželj, navodeći dela Borislava Pekića, Žarka Lauševića i drugih autora koja će realizovati.
Kurir je i marketinški lider, podvukao je Žeželj.
– Gde god je Kurir nastupio, bio je prvi kod građana Srbije. Ako nas pustite da dobijemo nacionalnu frekvenciju, i tu ćemo biti prvi. Možda ne odmah, ali sigurno u vrhu – naglasio je Žeželj.
Nakon njegovog izlaganja, Zekić ga je pitala za pojašnjenje nekih teničkih i stranih termina koje je koristio.
Upitan za noćni program, za koji je naveo da je ruski, Igor Žeželj je rekao da „nismo ovde došli da se vređamo“, pogrešno protumačivši pitanje.
Na odgovor da niko nije imao lošu nameru, replicirao je sa „ne bih rekao“.
Potom je pojasnio da je reč o licencnom programu koji se pušta u noćnom terminu, i da je to pomenuo samo u kontekstu produkcije, koja je u najvećoj meri domaća.
Upitan je i za prostakluk koji se pojavljuje u medijima, Žeželj je sa ponosom rekao da Kurir jedini ima menadžera za etiku.
– Kurir više ne psuje! – podvukao je.
Članovi Saveta REM-a sledeće sedmice će posećivati televizije koje su konkurisale, a nakon toga će odlučiti koje od njih će dobiti nacionalnu frekvenciju. U trci za četiri četiri pozicije nalazi se 14 televizija koje su prethodna tri dana iznosile svoje elaborate članovima Saveta REM-a.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.