Preporuke Helsinškog odbora 1Foto: Freeimages - Päivi Tiittanen

Na osnovu radionica sa mladima i okruglih stolova na kojima su učestvovali predstavnici više nevladinih organizacija, Helsinški odbor je izradio preporuke i praktične mere koje bi trebalo sprovoditi.

Preporuke idu u tri pravca: 1. Osnaživanje ideje aktivnog građanstva, 2. Medijsko opismenjavanje i razvoj kritičkog mišljenja mladih i 3. Unapređivanje i osavremenjivanje školskih sadržaja i postojećih pristupa obrazovanju dece u školama. U okviru osnaživanja aktivnog građanstva, HO preporučuje uvođenje redovnih studijskih poseta za studente Fakulteta političkih nauka, Fakulteta za diplomatiju i bezbednost, Filozofskog fakulteta (katedre za istoriju, antropologiju, psihologiju), Pravnog fakulteta i sličnih, kao i ciljane posete budućih kreatora politike – institucijama u EU, koje bi „doprinele unapređivanju delovanja mladih u zajednicama gde žive pisanjem predloga praktične politike, oslonjenih na evropske vrednosti zasnovanih na međunarodnim aktima o ljudskim pravima i slobodama“. HO predlaže i uvođenje predmeta medijske pismenosti u osnovne i srednje škole, ali je pre toga neophodno unaprediti postojeće sadržaje koji se odnose na medijsku pismenost u nastavi, kao što su sadržaji u udžbeniku za nastavnike „Građansko vaspitanje za IV razred srednje škole“, psihologija, srpski jezik, sociologija, edukativnim materijalima koji se razvijaju u okviru projekta1 „Civilno društvo za unapređenje pristupanja Srbije EU“ i koji su razvijeni kroz kampanju „Ne daj da te spinuju“. Unapređivanje i osavremenjivanje školskih sadržaja i postojećih pristupa obrazovanju dece u školama ostvarivo je uz formiranje radne grupe mladih u Ministarstvu prosvete nauke i tehnološkog razvoja, iz različitih NVO koji bi kontinuirano davali praktične predloge vezane za unapređivanje i osavremenjivanje nastavnih sadržaja. HO smatra da bi u udžbenike istorije trebalo uvesti poglavlja u posvećena kulturi sećanja. Jedna od preporuka za jačanje interkulturalizma predlaže uvođenja predmeta Interkulturno obrazovanje ili njegovo uključivanje u postojeće predmete, u osnovno, srednje i visoko obrazovanje.

Projekat “Mladi u eri postistine: Proširi vidike” realizuje se uz podršku Fondacije za otvoreno društvo, Srbija. Mišljenja izrečena u ovim tekstovima isključivo su odgovornost autora i ne odražavaju nužno stavove Fondacije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari