Majkrosoft je najavio da će pokušati da svoj internet pretraživač prilagodi pojedinačnim korisnicima i tako preuzme deo tržišta internet pretraživanja od konkurenata Jahua i tržišnog lidera Gugla. Potpredsednik sektora pretraživanja Majkrosofta Satja Nadela kazao je na konferenciji o internet pretraživanju da će Majkrosoft pokušati da pamti reči koje korisnici ukucavaju radi pretrage i da na osnovu toga nudi rezultate prilagođene interesovanjima korisnika, preneo je portal Cnet.

Majkrosoft je najavio da će pokušati da svoj internet pretraživač prilagodi pojedinačnim korisnicima i tako preuzme deo tržišta internet pretraživanja od konkurenata Jahua i tržišnog lidera Gugla. Potpredsednik sektora pretraživanja Majkrosofta Satja Nadela kazao je na konferenciji o internet pretraživanju da će Majkrosoft pokušati da pamti reči koje korisnici ukucavaju radi pretrage i da na osnovu toga nudi rezultate prilagođene interesovanjima korisnika, preneo je portal Cnet.
Za sada Majkrosoft pamti samo jednu pretragu, ali je odlučio da promeni taktiku zato što je utvrđeno da u 50 odsto slučajeva korisnici pretražuju internet bar pola sata tragajući za dodatnim informacijama, pa bi Majkrosoft nakon petnaestak minuta mogao da daje rezultate prilagođene interesovanjima korisnika. Takva analiza mogla bi Majkrosoftu da garantuje da će reklame videti ljudi koji su zainteresovani za ono što se reklamira, pa bi oglasi mogli da budu i skuplji.
Majkrosoft drži samo 10 odsto pretraga i samo pet odsto tržišta oglašavanja, čime, kako je Nadela kazao, nije zadovoljan. Majkrosoft je do sada pokušao da preuzme Jahu ili deo Jahua, a preuzeo je pretraživač Pauerset, koji se za sada koristi za pretraživanje internet enciklopedije Vikipedija i za ubacivanje stranica Vikipedije u svoju bazu za pretraživanje.
Pokušavajući da privuče korisnike, Majkrosoft je počeo da im vraća deo novca koji potroše na kupovinu proizvoda preko Majkrosoft lajv serča. Nadela je rekao da Majkrosoft razvija pretraživač tek četiri i po godine i da namerava da inovacijama povećava obim pretraga i udeo na tržištu. Istraživanje američkog neprofitnog Pju istraživačkog centra pokazalo je da ove godine 49 odsto korisnika Interneta koristi internet pretraživač svaki dan, dok je taj procenat 2002. godine bio oko 33 odsto.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari