Da li verujete da je u Srbiji putnike moguće prevoziti nekoliko stotina kilometara autobusima koji služe za prevoz na lokalnim linijama od nekoliko desetina kilometara?
Da li možete da poverujete da ste povratnu kartu na relaciji Užice – Beograd platili 980 dinara, uz doplatu od 90 dinara za rezervaciju za povratak iz Beograda, a da ste umesto autobusa koji bi trebalo da ispuni ne samo osnovne standarde komfora, već i one o sigurnosti i bezbednosti putnika, bili primorani da 200 kilometara putujete autobusom koji inače prevozi građane od Sevojna do Dubokog Potoka?
Da li verujete da niko od službenika na autobuskim stanicama u Užicu i Beogradu putnike, prilikom kupovine karata i rezervacija, nije upozorio da će biti prevareni i, umesto normalnim autobusom za tako dugu relaciju, četiri sata rizično putovati vozilom namenjenim za lokalni i seoski prevoz?
Srbija zaista jeste zemlja čuda, ali tolika kreativnost u bezobrazlucima, prevarama i raznoraznim smicalicama izgleda da uspeva samo ovde, a da.
Da li verujete da je u Srbiji putnike moguće prevoziti nekoliko stotina kilometara autobusima koji služe za prevoz na lokalnim linijama od nekoliko desetina kilometara?
Da li možete da poverujete da ste povratnu kartu na relaciji Užice – Beograd platili 980 dinara, uz doplatu od 90 dinara za rezervaciju za povratak iz Beograda, a da ste umesto autobusa koji bi trebalo da ispuni ne samo osnovne standarde komfora, već i one o sigurnosti i bezbednosti putnika, bili primorani da 200 kilometara putujete autobusom koji inače prevozi građane od Sevojna do Dubokog Potoka?
Da li verujete da niko od službenika na autobuskim stanicama u Užicu i Beogradu putnike, prilikom kupovine karata i rezervacija, nije upozorio da će biti prevareni i, umesto normalnim autobusom za tako dugu relaciju, četiri sata rizično putovati vozilom namenjenim za lokalni i seoski prevoz?
Srbija zaista jeste zemlja čuda, ali tolika kreativnost u bezobrazlucima, prevarama i raznoraznim smicalicama izgleda da uspeva samo ovde, a da za to niko ne mora da odgovara.
Scenu, poput one iz antologijskog filma Ko to tamo peva putnicima je u petak 12. januara u 18,30 časova na Autobuskoj stanici u Beogradu priredila užička Raketa.
Prilazeći tom „tehnološkom čudu od sigurnosti i komfora na točkovima“, pedesetak putnika bili su zatečeni prizorom na peronu broj 16. Najpre neverica, a potom činjenica – to jeste Raketin autobus. Usledio je šok, a posle njega pitanje putnika – zar ćemo time da putujemo do Užica, Zlatibora i dalje do Nove Varoši? Vozač koji je pokušao da izbegne suočavanje s nezadovoljnim putnicima jer mu je, navodno, bilo „veoma neugodno“, lakonski je uzvratio: „Ja moram tim autobusom, ali vi ne morate“.
Na molbu da objasni kako je moguće da je užička Raketa za tako dugačak put namerila autobus za lokalni saobraćaj on je, poput nekakve mantre, ponavljao: „Jes’, jes’, takva je situacija. To je tačno, ali motor mu je odličan. Odlično vuče, a ima i grejanje“.
I autobus je, bez obzira na gunđanje putnika o bezobrazluku, prevari, nepoštovanju putnika i putu Srbije u Evropu, ipak krenuo. U metalno-plastičnim sedištima, s jedne strane išaranim, a s druge obloženim tkaninom, bez naslona za ruke, s uzglavljima od metalnih šipki umesto naslona za glavu, teško je bilo zadržati se u krivinama. Ne daj bože da je neko od putnika zadremao jer bi pri naglom kočenju izgubio sve prednje zube, zaradio frakturu lobanje, a posle toga, kako prete zakoni fizike, usledila bi i prilika za lomljenje vratnog dela kičme.
Na sreću putnika i njihovih porodica, četvoročasovno rizično putovanje, koje je na mahove prekidano „utovarom“ i „istovarom“ putnika na usputnim stanicama, s pauzom za roštiljanje vozača i njegovog pomoćnika u kafani na Rudniku, okončano je bez telesnih povreda, ali s velikim fizičkim i psihičkim patnjama.
Ne znamo kako je putovanje, posle Užica, dalje do Zlatibora i Nove Varoši završeno, a da li će užička Raketa nastaviti da priređuje slične rizike i bezobrazluke saznaće neki novi putnici.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.