Za opštinu Pirot dolinska varijanta autoputa je prihvatljiva, zaključak je sastanka rukovodstva opštine sa predstavnicima preduzeća Koridor 10 i Instituta za puteve, saopšteno je na konferenciji za novinare. Predsednik opštine Pirot Vladan Vasić rekao je novinarima da očekuje da se u razmatranje ove varijante uključe i odbornici SO i da će ona biti prihvatljiva za sve.

– Insistirali smo na donjem minimumu koji će zahtevati naša opština da bi dolinska varijanta uopšte bila prihvatljiva. Posle ovog razgovora ne znači da je ona prihvaćena, već prihvatljiva. O tome će se izjasniti i odbornici SO. Preduzeće Koridor 10 i Institut za puteve sve to će projektovati, a nama treba da dokažu da su naše primedbe prihvatili. Vlada Srbije, odnosno Nacionalni savet za infrastrukturu, donosi odluku o konačnoj varijanti autoputa – brdskoj ili dolinskoj – kaže Vasić.

Vasić kaže da je na ovom sastanku prihvaćeno da izgradnja alternativnog puta bude sastavni deo izgradnje autoputa i da će njegovu izgradnju finansirati država. Petlja ka Dimitrovgradu biće izmeštena, postojeća obilaznica oko Pirota postaje leva traka autoputa, a projektuje se potpuno novi paralelni put obilaznica oko Pirota. Tunel Sarlah, na ulazu u Pirot iz pravca Niša, kao i most iza tunela – ostaju. U skladu sa Generalnim urbanističkim planom industrijske zone u Pirotu, radiće se paralelni krak koji će ovu zonu povezati sa autoputem, a deponija koja se nalazi na tom potezu biće izmeštena. Žukovski most se neće graditi, ali deonica ka Beloj Palanci dobiće dva nova mosta. U isto vreme biće obezbeđen valjan pristup novoj sanitarnoj regionalnoj deponiji. Na delu autoputa koji prolazi kroz Prisjansko naselje vodiće se računa o životnoj sredini, zaštiti od buke i bezbednosti saobraćaja.

– Građani naše opštine, bez obzira koja se varijanta autoputa usvoji, nemaju razloga da strahuju. Autoput je neophodan za razvoj opštine Pirot i Srbije. Imaćemo koristi od izgradnje ove veoma važne saobraćajnice. Trudićemo se da zaštitimo interese građana na najbolji način. Imali smo na umu da najpre građanima obezbedimo alternativni put i da tim nekomercijalnim putem mogu da stignu od Dimitrovgrada do Niša. Insistirali smo da taj alternativni put omogući pristup do obradivih površina i za nesmetano odvijanje prigradskog i gradskog saobraćaja, da zaobilaznica oko Pirota ostane i da alternativni put ne ide kroz centar grada. Ovo je, prema našim ocenama, maksimum koji smo mogli da dobijemo u ovim razgovorima. Sve što smo tražili dobili smo – kaže Vasić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari