Pritiskom na crveno dugme smešteno na narukvici ili ogrlici i aparata na fiksnoj telefonskoj liniji, stariji građani opštine Inđija koji su odabrani da učestvuju u projektu, biće sigurni 24 sata dnevno.

Ovo je suština priče u koju se uključila opština Inđija u saradnji sa „Organizacijom 4 + 1“, Domom zdravlja i Centrom za socijalni rad. Reč je o projektu kompanije „Asistel“, koja se bavi teleasistencijom i ambasade Kraljevine Norveške, o savremenom pružanju pomoći starijim građanima koji imaju teške zdravstvene probleme i žive sami. Pružanje pomoći se organizuje fiksnim telefonskim linijama uz pomoć aparata koji se ugrađuje u domu korisnika koji je u kompletu sa narukvicom ili ogrlicom koju nosi korisnik. Pritiskom na crveno dugme alarmira se operater koji stupa u vezu sa osobom i organizuje hitnu intervenciju bilo da je reč o medicinskoj, vatrogasnoj ili policijskoj službi ili prvim komšijama koji mogu da pomognu.

Predstavnica kompanije „Asistel“ Tamara Ćurlin navodi da je reč o vaninstitucionalnoj socijalnoj zaštiti i da su na ovaj način obučeni psiholozi dostupni korisnicima 24 časa dnevno cele godine.

– Spremni su da razgovaraju i pomognu u rešavanju problema koji možda i nije zdravstvene već psihološke prirode, kao što je tuga, usamljenost i slično – rekla je Tamara Ćurlin.

Prvi čovek opštine Goran Ješić obećava da će broj sa sadašnjih 25 korisnika naredne godine biti uvećan.

– Od sto potencijalnih korisnika izabrali smo 25 kojima je ovaj aparat najneophodniji, a već od naredne godine broj će biti veći – kaže Ješić i podseća da se u Inđiji godinama unazad bave pružanjem pomoći najstarijim sugrađanima, kako bi im život učinili kvalitetnijim. Oni kojima je potreban ovakav vid „nadzora“ mogu da plate 20.000 dinara na godišnjem nivou, a za najugroženije opština će snositi troškove.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari