Posle januarskog štrajka zaposlenih u Polimljetransu, privatizovanom preduzeću za prevoz putnika u lokalnom i međumesnom saobraćaju, kada su autobusi ostali u garaži, a putnici na ulici, tadašnja lokalna vlast u Prijepolju, u traganju za brzim i neophodnim potezima, angažovala je pribojsku firmu Autoprevoz-Janjušević sa kojom je ugovorila ove poslove na „kraće staze“ dok se ne iznađu dugoročnija rešenja.
Međutim, najpre velike teškoće u funkcionisanju lokalnog parlamenta koji se gotovo u prvoj polovini ove godine nije ni sastajao, a zatim, posle majskih izbora, nemogućnost konstituisanja skupštinske i izvršne vlasti, i pitanje javnog prevoza našlo se u setu nerešenih problema koji su dočekali sadašnje privremeno opštinsko rukovodstvo.
– Mi smo, tražeći prava rešenja, na sednici Privremenog organa pre desetak dana usvojili zaključak da se poslovi prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji naše opštine, od 1. oktobra ove godine do izbora prevoznika javnim konkursom, povere preduzeću Polimljetransu, koje se tom delatnošću bavilo i ranije. Opštinska uprava je uradila tekst ugovora o međusobnim pravima i obavezama koji u Polimljetransu nije prihvaćen, tako da smo bili prinuđeni da ponovo za jedno kraće vreme angažujemo pribojskog autoprevoznika, kaže za Sandžak Danas Dobro Lazarević, predsednik privremene lokalne vlasti u Prijepolju.
Uz donetu odluku o raspisivanju javnog konkursa za poveravanje poslova prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju privremena opštinska vlast je, kada je saznala da je propao pokušaj angažovanja domaćeg autoprevoznika, pre tri dana na adrese pet preduzeća, od kojih se neki nalaze u Ivanjici, Užicu i Beogradu, uputila poziv za dostavu novih ponuda. Svima njima je stavljeno do znanja da je posao privremenog karaktera i da će se obavljati do konačnog izbora prevoznika na osnovu javnog konkursa. Ostavljen im je rok od svega tri dana da se izjasne o ponudi, tako da će se većpočetkom naredne sedmice znati da li prijepoljski građani koji koriste usluge javnog prevoza u lokalnom saobraćaju, među kojima je i veliki broj srednjoškolaca, mogu računati da bar do kraja ove godine neće imati problema sa ovom vrstom usluga i da će biti povećati broj, u poslednje vreme sve više redukovanih polazaka, na određenim autobuskim linijama.
Pribojski autoprevoznik koji je na prijepoljskim ulicama prisutan većosam meseci, ovih dana je izračunao da mu opština duguje skoro sedam miliona dinara, zbog čega je njegov vlasnik i direktor Vinko Janjuševićzatražio da mu se odmah isplati polovina duga, a ostatak u ratama, zapretivši da će pribeći i sudskoj naplati za izvršenu uslugu prevoza ako ne bude dobio zarađene pare. Na drugoj strani, sadašnji rukovodioci dugogodišnjeg mesnog prevoznika putnika u lokalnom gradskom i prigradskom saobraćaju, naročito posle njegove privatizacije, imali su i do sada ne tako male nesporazume sa doskorašnjim čelnicima opštinske vlasti. Goran Tomašević, predsednik UO Polimljetransa, čiji je vlasnik zvanično njegov otac, mada je znano da sin vodi glavnu rečo svim poslovima, za mnoge probleme u svom preduzeću okrivljuje bivšu lokalnu vlast. To je iz ovog kolektiva, čiji autobusi odavno nisu izlazili iz prilično zapuštenog kruga preduzeća, ponovljeno i pre neki dan kada je rečeno da im je „Opštinska uprava u Prijepolju svojom nezakonitom odlukom ukinula i oduzela pravo na pružanje usluga lokalnog saobraćaja“. Bez obzira na takve i slične optužbe Polimljetrans se opet našao u grupi od pet prevoznika od kojih je zatraženo da odgovore mogu li prihvatiti ponuđene uslove pod kojim bi pružali uslugu prevoza putnika gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji prijepoljske opštine.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.