Produžen rok revitalizacije Golubačkog grada 1

Jedno od najatraktivnijih fortifikacijskih utvrđenja na Dunavu – Golubački grad smešten na ulazu u Đerdapsku klisuru, biće rekonstruisan i nakon planiranog roka završetka radova, što je bilo predviđeno za kraj juna. Do tada će, u okviru aktuelnog projekta, biti završen tunel sa obilaznicom, posetilački centar, obalo-utvrda, arheološka iskopavanja i deo same tvrđave, izjavio je Klaus Kaper, direktor austrijske kancelarije „Ada“ u Beogradu, preko koje Evropska unija uplaćuje sredstva za realizaciju projekta.

                       

Evropska unija je izdvojila 6,6 miliona evra za očuvanje i uređenje golubačkog kompleksa. Ugovor o produžetku roka još nije potpisan a, ukoliko se to uskoro ne dogodi, veliki deo sredstava namenjen za obnovu srednjovekovnog zdanja mogao bi biti vraćen u njene fondove, a obaveze oko daljeg finansiranja radova preuzela bi Srbija.

Evropska unija i Austrijska razvojna agencija nameravaju da nastave sa finansiranjem radova na rekonstrukciji Golubačke tvrđave, tvrdi Kaper.Ovaj projekat smatramo izuzetno značajnim za razvoj istočne Srbije, o čemu postoji i konsenzus sa srpskim vlastima. U vom trenutku se bavimo finalizacijom planova za nastavak aktivnosti posle juna 2016. godine, kako ne bi došlo do zastoja u radovima. To znači da će tvrđava biti u potpunosti rekonstruisana, dodao je. Kao glavni razlog za kašnjenje Kaper navodi probleme sa projektnom dokumentacijom.

Prema njegovim rečima, trenutno se pronalazi tehničko rešenje koje će obezbediti da zdanje bude izgrađeno na stabilnim osnovama. Radove je, dodaje, usporio i intenzivan saobraćaj koji svakodnevno prolazi kroz Golubačku tvrđavu.

Praktično, jedina ravna površina unutar tvrđave na kojoj je moguće postaviti kran jeste zapravo put kojim dnevno prođe i više desetina teških kamiona. Završetkom tunela sa obilaznicom biće moguće obezbediti pun angažman radnika i tehnike.

Inače, golubački kompleks obnavljaju tri firme: Ornament – investinženjering radi tvrđavu, Planu razmeštanje tunela koji je išao ispod Tvrđave a Koto gradi novi vizitorski centar i jedini poštuje zadate rokove.

Tunel na koji se čekalo 80 godina

Na ovim segmentima su angažovane domaće kompanije koje su izabrane na tenderu. Jedna od njih je i Planum srpska kompanija sa velikom tradicijom i iskustvom u izvođenju ovakvih radova. Nažalost, finansijski problemi koje Planum ima doveli su do kašnjenja radova tokom zime. Sada su ti problemi rešeni, a nedavno je probijen tunel pored tvrđave. Uskoro možemo da očekujemo i potpuno izmeštanje saobraćaja na koje se čekalo 80 godina, zaključio je Kaper u izjavi za medije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari