Projektno finansiranje kao legalizacija propagande 1Foto: BETAPHOTO/ DRAGAN GOJIĆ

Generalna sekretarka Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Tamara Filipović Stevanović i direktor Urban ina iz Novog Pazara Sead Biberović saglasili su se danas da je projektno sufinansiranje medija u početku bila dobra ideja koja se pretvorila u „legalizaciju propagandnog materijala“.

Oni su gostujući u emisiji „Cena medijske (ne)poslušnosti“ na radiju Sto plus istakli da su iskustva i analize iz ranijih godina pokazali brojne nepravilnosti i probleme koji nisu rešeni, a koji se konstantno ponavljaju.

„Smatram da su ključni problem komisije za ocenjivanje projekata. Ne postoje kriterijumi za izbor članova, pojavljuju se imena koja idu od grada do grada, a često su kandidati spornih udruženja koja nemaju ni sajt. Ne postoje ni protokoli rada komisija, a ni bodovna lista ili načini ocenjivanja projekata, što bi trebalo promeniti“, rekla je Filipović Stevanović.

Ona je dodala da na konkursima lokalnih samouprava sredstva često dobijaju mediji koji krše Kodeks novinara i da Novi Pazar, zbog toga, nije izuzetak u Srbiji.

„Novi Pazar je specifičan po tome što je uvek u samom vrhu po izdvajanjima za sufinansiranje medijskih projekata i da godinama unazad većinu novca sa tih konkursa dobija jedna televizija. Ove godine je Novi Pazar treći u Srbiji po izdvajanju za medijske projekte, ispred njega su samo Beograd i Niš“, istakla je ona.

Biberović, koji je i član Lokalnog antikorupcijskog foruma, kazao je da je to telo već dva puta reagovalo i upozoravalo na kršenje zakona i pravilnika zbog dodele novca iz budžeta Novog Pazara medijima koji krše Kodeks novinara.

„Imamo i situaciju da RTV Novi Pazar dobija mnogo novca građana i građanki i to za partijsku, odnosno, propagandu lokalne samouprave. Pored toga krše zakon i time se hvale, jer ispred svakog Dnevnika stavljaju napomenu da je to program koji je finansiran od strane Grada, a zabranjeno je koristiti ta sredstva za informativni program“, rekao je Biberović.

On je istakao da se politički uticaj na dodelu sredstava na medijskim projektima može videti i na primeru TV Sandžak, a da se „kako bi se sve zabašurilo, mrvice dodele i ostalim medijima“.

„Konkursi za sufinansiranje medijskih projekata moraju biti apsolutno transparentni, LAF je tražio da nam se dostave finansijski i narativni izveštaji, kao i predlozi projekata, kako bismo mogli da ocenimo za šta su mediji dobili novac poreskih obveznika i kako su ga potrošili, ali nam nisu odgovorili“, dodao je Biberović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari