Mnogi danas smatraju da je projektno učenje najbolji način da se razviju veštine rešavanja problema u svetu u kom gradivo zastareva odmah po štampanju udžbenika.
Zato bi bilo dobro da nastavnici prihvate taj pristup i ispitaju njegove mogućnosti u nastavi. Svojim učenicima dugujemo najbolje moguće obrazovanje, a prema istraživanjima projektno učenje danas predstavlja najbolju nastavnu praksu. U svakom pogledu to je nastava za 21. vek – poručuje Vilijam N. Bender u svojoj knjizi „Projektno učenje“, koju je objavila izdavačka kuća Klio u okviru biblioteke Didacta.
Bender je međunarodni autoritet u domenu praktičnog pristupa nastavi koji u svojoj knjizi opisuje kako projektna nastava neguje veštine i podstiče inovativno razmišljanje 21. veka.
Svako poglavlje pruža obilje informacija o tome kako projektno učenje funkcioniše u nastavi, kao i mnoštvo primera projekata koji su zaista sprovedeni u školama.
Mnoge informacije istaknute su u posebnim poljima, poput saveta za realizaciju nekog zadatka u projektnom učenju, koraka u procesu nastave na bazi ovog učenja, nalaza istraživanja o projektnom učenju, mogućnosti ocenjivanja u projektnom učenju i drugih važnih podataka.
Iscrpno se opisuju pojedine tehnike, kao i njihove teorijske postavke, ali akcenat je prvenstveno na samom odvijanju projektnog učenja.
Učenje zasnovano na projektu pokazalo se kao jedna od najefikasnijih nastavnih praksi danas.
U projektnoj nastavi učenici se suočavaju sa realnim problemima i zadacima, međusobno sarađuju u pronalaženju i kreiranju rešenja i zatim predstavljaju rezultate rada.
Knjiga je namenjena nastavnicima, upravama škola, pedagoškim stručnjacima, ali i svima koji na lokalnom ili državnom nivou odlučuju o obrazovanju, donose budžete za škole i zakonske i podzakonske akte.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.