Proširenje nadležnosti javnih beležnika 1Fonet:Nenad Đjorđević/Fonet

Ova godina možda je bila i prekretnica u radu javnobeležničke profesije u
Republici Srbiji, jer su javni beležnici od 1. marta veoma uspešno preuzeli kompletnu nadležnost kada je reč o overi potpisa, rukopisa i prepisa od sudova i opštinskih organa, rekla je danas ministarka pravde Nela Kuburović.

Kuburović je, na otvaranju Savetovanja javnih beležnika, u Boru, kako je saopštilo Ministarstvo pravde, ukazala da je dobar pokazatelj rada javnobeležničke profesije i prenos ostavinskih predmeta koji se sada sprovode efikasnije i brže uz neposredniju saradnju sa strankama koje su mnogo
zadovoljnije nego što je to bilo u sudovima.

„Tokom 2017. godine bilo je 97.703 poverena ostavinska predmeta, a u poslednja dva meseca 9.000 poverenih ostavinskih predmeta koje su sudovi uputili javnim beležnicima“, izjavila je Kuburović.

Ona je dodala da je praksa jevnih beležnika postala ujednačenija kada je u pitanju nasledno pravna materija.

Kuburović je najavila da se u narednom periodu očekuje proširenje nadležnosti javnih beležnika i da oni to ne smeju shvatiti kao teret već kao izazov, jer upravo to ukazuje koliko je ova profesija neophodna u pravnom sistemu Srbije.

„Javnobeležnička komora Srbije je u saradnji sa Ministarstvom pravde učestvovala u izradi Zakona o
sprečavanju pranja novca i finansiranju terorizma, kao i Zakona o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju“, istakla je Kuburović.

Po njenim rečima Ministarstvo pravde priprema i amandmane koje se odnose na izmene Zakona o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa, što će omogućiti overu digitalizovane isprave kod javnog beležnika.

Javnobeležnička profesija, kako je rekla, svakako najveće izmene treba da očekuje usvajanjem Zakona o postupku upisa u katastar nepokretnosti i katastar vodova kojima će biti omogućeno da javnobeležnička kancelarija bude prva i jedina karika prilikom prometa nepokretnosti, što će zahtevati i određene izmene u organizaciji rada samih kancelarija, kao i
Registra o prometu nepokretnosti.

Ministarstvo pravde radilo i na kreiranju elektronskih registara, a Kuburović je najavila potpisivanje Sporazuma sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave kako bi se pravosudni informacioni sistem povezao sa elektronskim matičnim knjigama, a pristup tim podacima će imati i javni beležnici što će im unaprediti rad prilikom vođenja ostavinskih rasprava.

„Verujem da će naredna godina biti izazov za rad javnobeležničkih kancelarija i ukoliko budemo ostvarili sve ono što smo planirali, sigurna sam da ćete biti prepoznati i od strane građana i od privrede kao neko ko je nezaobilazan za pravnu sigurnost u pravnom sistemu Republike Srbije „,
zaključila je Kuburović, prenosi Ministarstvo pavde.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari