Novi sistem naplate karata u gradskom prevozu nije iskorenio staru naviku nadležnih u Gradu Beogradu da traže lične podatke građana, bez utemeljenog obrazloženja.
Pre nekoliko meseci Grad je pokušao da prikupi lične podatke dece i zaposlenih u beogradskim predškolskim ustanovama i školama da bi mogli da dobiju vaučere za kupovinu sportske opreme, a sada se od tih zaposlenih zahteva da dostave matični broj, kao i broj pasoša, da bi ostvarili pravo na naknadu za prevoz.
– Granski sindikat prosvetnih radnika Srbije „Nezavisnost“ podneo je 15. maja pritužbu Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, odmah nakon što su zaposleni u obrazovnim ustanovama od preduzeća „Naplata prevozne usluge Beograd“ dobili zahtev za davanje podataka (JMBG, broj pasoša, broj telefona). U zahtevu navedene firme stoji da, ukoliko zaposleni odbije da dostavi tražene podatke, biće mu uskraćeno pravo na voznu kartu, a samim tim i na naknadu troškova za dolazak i odlazak sa rada, kažu za Danas u ovom sindikatu.
Napominju da se u zahtevu navodi da će podatke koristiti Služba za internu reviziju grada Beograda i Državna revizorska institucija, koje kontrolišu pravilnost u trošenju budžetskih sredstava koja se koriste za plaćanje usluga prevoza.
Ružica Todić Brdarić, potpredsednica GSPRS „Nezavisnost“, za Danas kaže da je očekivala efikasnu reakciju Poverenika, ali da i dalje nisu dobili traženo mišljenje.
– Moje poslednje obraćanje rezultiralo je informacijom da su predstavnici Grada i novoformiranog preduzeća pozvani da se dogovore ko će da smisli i pošalje novu formu obraćanja zaposlenima, a onda je rečeno da su rukovodioci na bolovanju. Pomaka i dalje nema, a naredni mesec se približava – kaže Todić Brdarić.
U službi Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti za Danas kažu da su pokrenuli postupak inspekcijskog nadzora i da će o rezultatima tog postupka javnost biti blagovremeno obaveštena.
Todić Brdarić ističe i da su zaposleni u douniverzitetskom obrazovanju u Beogradu u starom sistemu naplate prevoza bili ucenjeni, jer im je dopuna za prevoz uplaćivana isključivo na Bus plus karticu.
– U drugim jedinicama lokalnih samouprava, na osnovu odredaba posebnih kolektivnih ugovora, zaposleni su, ukoliko ne koriste usluge javnog prevoza za dolazak i odlazak sa rada, od poslodavca dobijali novac u visini cene prevozne karte. Smatramo da i mi treba da budemo ravnopravni sa drugima. Pristali bismo i na mogućnost da se obezbedi da zaposleni na određenim pumpama mogu da sipaju gorivo, ako ne koriste gradski prevoz već na posao dolaze kolima – kaže sagovornica Danasa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.