Protest biciklista zbog novih parking mesta na Ušću 1Foto: UG Ulice za bicikliste

U subotu 30.09.2017. godine biciklisti će se 78.put okupiti na Trgu Republike, na tradicionalnoj biciklističkoj vožnji pod nazivom Kritična masa. Okupljanje počinje u 16:30, a vožnja u 17 časova.

Povod je obeležavanje novih parkinga za automobile pored parka Ušće.

Naime, u novembru 2016. godine je održano gostovanje čuvenog danskog arhitekte Jana Gela na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu.

Nakon toga , gradonačelnik ga je uposlio da predloži rešenje za beogradski park Ušće. Ovih dana imamo prilike da vidimo i radove na osnovu tog rešenja u okviru samog parka.

Ono što je gradonačelnik Siniša Mali rekao na konferenciji za štampu posvećenoj Jan Gelovoj poseti je da se u okviru parka Ušće neće širiti parking kapaciteti, već će ljudi biti stimulisani da dolaze peške i biciklom. I gospod in Gel je napravio takvo rešenje, imajući pešake i bicikliste u prvom planu.

Najnoviji potezi gradske uprave demantuju gospodina Sinišu Malog, koji očigledno Ušće želi da pretvori u luna park gde se inkasira novac, maskirajući to nekakvim kulturnim i naučnim sadržajima i imenom čuvenog arhitekte kojim će se braniti od kritika.

Zato je u ulici pored Brankovog mosta dodato ni manje ni više nego stotinak parking mesta i park Ušće je bukvalno okružen parkingom!

Ono što je još veći problem za bicikliste a generalno i za građane je ideja povećavanja parking kapaciteta koji opet generišu dodatni saobraćaj, i to oko parka, koji treba da bude oaza tišine i čistog vazduha, mesto gde gradjani mogu da pobegnu od opšteg meteža i gradske vreve.

Dodatno, ove parkinge koriste i građani koji do Brankovog mosta dolaze kolima, a posle do svojih radnih mesta javnim prevozom ili peške. Ovakav koncept (tzv. Park and Ride) se u svetu praktikuje tako što se garaže grade po obodu centralne gradske zone, a ne u samoj centralnoj zoni jer onda koncept gubi smisao jer se generiše saobraćaj po već zagušenim saobraćajnicama, piše u saopštenju UG Ulice za bicikliste.

Obzirom da su delovi Novog Beograda bliži centru i mostovima već odavno formirani kao nov a poslovna zona, ovakvo postupanje Gradske uprave je potpuno kontraproduktivno i suprotno urbanističkim principima, jer grad ne treba da preuzima trošak parkiranja koji bi trebao da snosi privatni sektor i građevinski investitori.

Ovaj trošak pogotovu ne sme biti na račun parkova, javnih zelenih površina i opšteg interesa većine građana Beograda.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari