Nekoliko stotina Novosađana okupilo se kod Brodogrdilišta u organizaciji Ekološkog fronta sa zahtevom da grad odustane od izgradnje novog mosta u produžetku Bulevara Evrope i ćupriju gradi na drugom mestu.
Kako je ukazano, ceo porjekat je sporan, jer predviđa da se kroz širi centar grada uspostavi tranzitni saobraćaj, a već sa Bulevara Evrope gradi vijadukt koji će voditi na most, pa će kamioni i druga vozila tutnjati na nekoliko metara od stanova. Pored zagađenja vazduha, stubovi mosta narušiće prirodno stanište ptica i drugih biljnih i životinjskih vrsta na Šodrošu, koji je zaštićeno prirodno dobro.
Građani ukazuju da je ceo ovaj projekat sporan i u interesu najvećeg investitora u gradu – kompanije Galens, koja je vlasnik Brodogradilišta umesto koga planira gradnju stambeno-poslovnog kompleksa u soliterima od 20 spratova.
„Gradnja ovog mosta sa vijaduktom donosi stanarima duž Bulevara Evrope auto-put pod prozorima. To znači da će imati pojačanu buku i zagađenje, koji će obezvrediti njihove nekretnine“, kazala je Bojana Bodroža.
Ona je podsetila da niko iz gradske vlasti nije hteo da konsultuje građane i da ih pita za mišljenje, čak nisu hteli ni da sazovu zbor građana, pa su se sami organizovali i na skupu zatražili da se odustane od projekta mosta preko dunavca Šodroš.
Arhitekta Ana Ferik kazala je da Novi Sad ima Šodroš, prirodno blago koje bi svaki drugi grad u Evropi čuvao.
“Naša je obaveza da to prirodno blago sačuvamo i da se nađe drugo rešenje za most koji ne bi ugrozio sav ovaj živi svet na Šodrošu“, kazala je arhitektica, isdtičući da urbanistdi uvek mogu da nađu bolje rešenje za planove i razvoj grada.
Vesna Jaćimović je ukazala da zbog projekta mosta i pomeranja odbrambenog nasipa na Kameničku adu Novom Sadu preti opasnost od poplava.
„Novi Sad može da pliva, bezbednost građana Telepa i Novog Sada je ugrožena“, rekla je ona.
Vesna Stojković je upozorila okupljene da je kineska kompanija CRBC, kojoj je poverena gradnja mosta, već angažovala radnike Hidrozavoda DTD da urade istražne radove za temelje budućih stubova mosta na Šodrošu.
Okupljeni građani zatražili su da se obustave svi radovi i javnost obavesti o ugovorima sa kineskom kompanijom.
Atila, pecaroš sa Telepa, bio je jasan:
„Nismo protivnici gradnje mostova i spajanja judi, mi smo protivnici izgradnje mosta na ovom mestu, pod ovim uslovima i okvirima. Izgradnjom ovog mosta pregradiće se Šodroš, napraviće privatnu plažu koju će ograditi. Sve to znači uništavanje najvećeg prirodnog mrestilišta ribe na ovom delu Dunava“, upozorio je on.
Građani su se potom uputiti u protestnu šetnju ka Bulevaru Evrope do Zonedove zgrade, gde je planiran početak vijadukta za novi most gde su ponovili zahteve da ae odustane od pomenutog projekta.
Do kraja marta Skupština grada trebalo bi da usvoji novi Generalni urbanistički plan grada do 2030. godine u kojem se predviđa izgradnja četvrtog novosadskog mosta sa četiri kolovozne, dve biciklističke i dve pešačke staze.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.