Ruma, i to osam puta dnevno sa ukupno dve stotine putnika.
S druge strane, pruga od Šapca do Malog Zvornika jedna je od najopterećenijih sa oko 1.600 tona raznog tereta koji se preveze nedeljno. Teretni vozovi uglavnom saobraćaju za potrebe farbrike glinice u Zvorniku. Pre raspada SFRJ ovo je bila verovatno najopterećenija pruga jer se radilo o izvozu glinice za Rusiju.

Ruma, i to osam puta dnevno sa ukupno dve stotine putnika.
S druge strane, pruga od Šapca do Malog Zvornika jedna je od najopterećenijih sa oko 1.600 tona raznog tereta koji se preveze nedeljno. Teretni vozovi uglavnom saobraćaju za potrebe farbrike glinice u Zvorniku. Pre raspada SFRJ ovo je bila verovatno najopterećenija pruga jer se radilo o izvozu glinice za Rusiju. Havarija koja se desila pre dva meseca na ovoj pruzi, pokazala je da su pragovi i šine uveliko dotrajali, da je na pojedinim deonicama brzina dvadestak kilometara na čas.
Iako je slično stanje na većini pruga u Srbiji, s obzirom na značaj teretnog saobraćaja koji je četiri puta jeftiniji od drumskog i po nekim računicama po toni tereta uštedi se desetak evra, još uvek nije urađena temeljna rekonstrukcija pruge. Uostalom, od Šapca do Malog Zvornika ne saobraća ni šinobus iako je još dvadesetih godina prošlog veka išao luksuzni „šetni voz“, a kondukteri imali bele rukavice.
I dok se u svetu vodi uveliko trka između železničkog, avionskog i drumskog saobraćaja, za sada putnici u Mačvanskom okrugu nemaju mogućnost da koriste železnicu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari