Vučić: Uskoro brzi vozovi i do Niša i Subotice, cela Srbija će biti premrežena najmodernijim prugama 1Viktor Orban i Aleksandar Vučić Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas da će brzi vozovi uskoro biti i na prugama od Beograda do Niša i Subotice.

„Ako nastavimo ovim tempom razvoja cela Srbija biće premrežena najmoderijim prugama narednih nekoliko godina“, rekao je Vučić novinarima posle obilaska železničke stranice u Novom Sadu, po dalasku brzim vozom „Soko“ iz Beograd na novoizgrađenoj pruzi za brzine vozova do 200 kilometara na sat.

Vožnja od Beograda od Novog Sada je trajala 33 minuta, a u novosadskoj železničkoj stanici voz je dočakao veliki broj građana.

U vozu je bio je i mađarski premijer Viktor Orban kojem je Vučić zahvalio na doprinosu jačanju prijateljskih odnosa Srba i Mađara i ekonomske saradnje dve zemlje.

„Orban je najviše doprineo jačanju prijateljstva Srba i Mađara, njegova želja da nastavi da radi na tome je izuzetna“, kazao je Vučić.

Istakao je da su Mađari „naši prijatelji i naša braća“, koji su uz Srbe, i kad se odlučuje u Briselu, uvek kada je teško.

„Kad drugi prijatelji spuste glavu i neće da se zameraju većima, mađarski prijatelji ustanu i podignu glas i brane nas“, kazao je Vučić.

Ona je dodao da je sa Viktorom Orbanom dogovorio „važnu stvar“, a to je da ako „u teškoj krizi“ bilo šta nedostaje Mađarskoj da će Srbija biti prva koja će joj ponuditi pomoć, a isto će Mađarska prva Srbiji ponuditi ono što joj nedostaje.

„Tako se grade prijateljstva“, rekao je Vučić.

Naveo je da su brzu prugu Beograd-Novi Sad gradili „kineski i ruski prijatelji“, da su nadzor radili Nemci, a vozove isporučili Švajcarci, a da „bogata Srbija to pošteno plaća“.

Podsetio je da se ranije vozom od Beograda do Novog Sada putovalo sat i 45 minuta i dodao da je ponosan što je novosadska železnička stanica obnovljena posle 60 godina.
Vučić je novinarima rekao da će sutra prisustvovati potpisivanju sporazuma o izgradnji autoputa Sjenica-Požega i posle se više neće pojavljivati „na bilo kakvom otvaranju“ do parlamentarnih izbora, već samo na političkim skupovima.

Puštena u saobraćaj brza pruga Beograd – Novi Sad

Pruga Beograd – Novi Sad, u okviru međunarodne pruge Beograd – Budimpešta, danas je puštena u saobraćaj, a u prvom brzom vozu na toj relaciji nazvanim „Soko“ bili su predsednik Srbije Aleksandar Vučić, premijer Mađarske Viktor Orban i članovi Vlade Srbije.

Izgradnja deonice pruge od Beograda do Novog Sada počela je krajem 2017. godine, za vozove brzine 200 kilometara na sat, a koštala je oko 935 miliona dolara.

Redovan putnički saobraćaj na pruzi Beograd – Novi Sad, dugoj 74,9 kilometra, počeće sutra, a karta u promotivnom periodu koštaće u jednom pravcu 300 dinara, dok deca do sedam godina neće plaćati prevoz.

Deonica Beograd – Centar – Stara Pazova, od 34,5 kilometara, građena je iz kredita kineske Eksim banke, a vrednost ugovora bila je 350,1 milion dolara. Izvođač radova je bio kineski konzorcijum „Čajna reilvej internešenel“ i „Čajna komjunikejšens konstrakšn kompani“.

Na deonici Stara Pazova – Novi Sad, u dužini od 40,4 kilometra, radove je izvodila ruska kompanija „RŽD Internešenel“, a ukupna vrednost tog projekta je 585,5 miliona dolara. Finansiranje je obezbeđeno iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.

Na brzoj pruzi putnike će prevoziti stariji tip elektromotorne garniture, kao i dve nove „Štadlerove“ dabl-deker garniture sa 314 mesta.

Puna cena povratne karte, kako je ranije najavljivano, trebalo bi da bude 1.600 dinara, a u jednom pravcu 1.000 dinara.

Svakog dana će biti 18 polazaka iz oba grada, prvi u 05.25 iz Beograda, odnosno u 05.28 iz Novog Sada. Poslednji voz će kretati u 22.02 iz Novog Sada, a u 22.20 sa stanice Beograd-Centar, odnosno iz Prokopa.

Saobraćaće tri vrste vozova: „Intersiti“, „Regio-ekspres“ i „Regio“ koji će se razlikovati po broju stanica na kojima će stajati, a time i po trajanju putovanja između dva grada.

„Intersiti vozovi“ će biti najbrži i stizaće na odredište za 36 minuta, pošto će imati samo jednu međustanicu, na Novom Beogradu.

Putovanje „Regio-ekspresom“ trajaće 49 minuta, a voz će se zaustavljati na sedam međustanica: Novi Beograd, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci.

Najsporiji će biti „Regio vozovi“ koji će putovati 55 do 57 minuta, a stajaće na 11 međustanica: Novi Beograd, Tošin Bunar, Zemun, Zemun Polje, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci i Petrovaradin.

Najveću brzinu od 200 kilometara na sat vozovi će razvijati na delu od stanice Batajnica do rasputnice Karlovački Vinogradi, u dužini od 41,4 kilometara.

Za radove na trećoj deonici brze pruge od Novog Sada do graničnog prelaza Kelebija sa Mađarskom, u dužni od 108,2 kilometara, koji su već počeli novembra prošle godine, sredstva su obezbeđena iz kineskog kredita, a trebalo bi da budu završeni za tri godine. Izgradnja će koštati 1,2 milijarde dolara.

Izgradnja pruge Beograd – Budimpešta ukupno će koštati oko četiri milijarde evra.

To jedan od prvih projekata u okviru kineske globalne inicijative „Pojas i put“, dogovoren kao zajednički projekat Kine, Srbije i Mađarske.

Pruga Beograd – Novi Sad je zbog rekonstrukcije bila zatvorena od februara 2019. godine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari