Mećave i mrazevi, koji su zadesili i požarevački kraj, otežavaju saobraćaj na svim putnim pravcima u Braničevskom okrugu ali je opšti utisak da su putari ove zime spremno dočekali nepogode. Od petka, 21. januara, Preduzeće za puteve „Požarevac“ je podiglo stepen pripravnosti na četvrti stepen i angažovalo svu raspoloživu mehanizaciju na raščišćavanju snega.

Šezdesetak interventnih jedinica trenutno obavlja poslove zimskog održavanja, što znači da je preduzeće podignuto na nivo totalne spremnosti za padavine i poslove koji treba da se obavljaju za ovaj period godine na državnim putevima prvog i drugog reda, lokalnim putevima i ulicama u gradu Požarevcu. – Imamo dovoljne količine soli i agregata na zalihama, a posle svake padavine pravimo presek i vršimo dopune kamenog agregata i soli tako da smo u svakom trenutku spremni za reagovanje na poslovima zimskog održavanja – izjavio je Željko Luković, rukovodilac tehničke operative i načelnik Štaba zimske službe ovog preduzeća. – Kompletan kapacitet preduzeća, odnosno oko 200 ljudi, je angažovano na radovima u Zimskoj službi s obzirom da je prekid građevinske sezone i ostalih radova na investicijama i održavanju u letnjem periodu. Što se tiče državnih puteva prvog reda oni su prohodni i na njima je kolovoz vlažan, a što se tiče puteva drugog i trećeg prioriteta s obzirom na način kako se održavaju ti putevi, niska temperatura u poslednjih nekoliko dana je uslovila da verovatno na nekim mestima može doći do pojave očvršćenja snega i ledenih površina. Prošlog utorka posle prekida padavina, preduzeće se angažovalo na održavanju puteva nižeg prioriteta, odnosno puteva i ulica u gradu drugog i trećeg prioriteta, visinskih zona, tako da se i oni dovode u stanje bezbedno za funkcionisanje saobraćaja. Svakako, način rada Zimske službe je definisan programom za održavanje državnih i lokalnih puteva, zavisno od toga ko je upravljač puteva. Naša putna mreža obuhvata 60 kilometara državnih puteva i ona je podeljena na tri prioriteta i programom i planom zimskog održavanja tačno je definisano šta se radi u kom slučaju i kako se tretiraju putevi.

Način na koji se obavlja zimsko održavanje sigurno ne obezbeđuje potpuno čist kolovoz bez sloja snega, tako da na putevima u ovom trenutku mestimično postoji utaban sneg, koji se u zavisnosti od vremenskih uslova u toku dana topi, a u toku noći ledi, jer niska temperatura ispod minus 5 stepeni ne dozvoljava putarskoj soli da reaguje, tako da u periodu zimskog održavanja, naročito za vreme padavina i par dana posle padavina, treba obratiti pažnju na kolovoz i prilagoditi vožnju uslovima na putu. Svim učesnicima u saobraćaju preporučujem da poštuju Zakon o saobraćaju i koriste zimsku opremu prilikom bilo kakvog odlaska na put.

Ovoga puta je izostao vetar, tako da nismo imali nekih zavejavanja na putnim pravcima M-25-1 na delu između Bratinca i Beranja, M-24 Šapinsko brdo i R-105 koji vodi ka Kličevcu. Radi se o putevima prvog i drugog prioriteta koje tretiramo i u vreme padavine i to su rak-rane u slučaju vetra. S obzirom na to, da je tokom padavina vreme bilo mirno, svi putevi su prohodni uz korišćenje zimske opreme i prilagođavanja brzine kretanja uslovima puta. Ispred nas su ledeni dani, temperatura ispod nule, tako da se i dalje preporučuje obazriva vožnja, jer na mostovima, usecima i zasecima i mestima gde su udari vetra jači, možemo očekivati pojavu ledenih površina, koje svakako nisu zanemarljive za bezbednost saobraćaja. U narednom periodu najverovatnije nas očekuje bar još jedan do dva talasa koji će sigurno praviti poteškoće, kako nama koji održavamo puteve, tako i vozačima, ali pažljivom vožnjom učesnika u saobraćaju i naravno našim daljim angažovanjem na čišćenju puteva, očekujem da nećemo imati većih problema.

Zimska služba je organizovana na taj način, da posle drugog i trećeg stepena pripravnosti, kada se uđe u 50 odsto angažovanja mehanizacije, što znači da su temperature ispod nule i da se predviđaju padavine, radi 24 sata dnevno. To se ne odnosi samo na službe koje su aktivne u čišćenju snega, već i na logistiku vezanu za radionicu koja prati popravku vozila i mehanizacije. Tehnički kadar je takođe angažovan 24 sata dnevno, dežurni preduzeća postoji, tako da svaki korisnik puteva na teritoriji Braničevskog okruga može da dobije kvalitetnu informaciju, šta se dešava na putu i šta može da očekuje na potezu koji želi da koristi prilikom odlaska iz jednog mesta u drugo. – Svakako, plan i program zimskog održavanja je dostupan Policijskoj upravi, direkcijama za izgradnju opština pod nadležnošću Preduzeća za puteve „Požarevac“, tako da u programu postoje i brojevi telefona dežurnih službi na nivou preduzeća i dežurnih službi po punktovima, s obzirom na to, da je sistem održavanja u zimskom periodu podeljen na sedam jedinica, koje imaju podeljenu mrežu na otprilike podjednaku dužinu, ali ne i podjednaku važnost puteva. To znači, da tokom četvrtog stepena pripravnosti na sedam punktova može danonoćno da se dobije informacija kakvo je stanje na putevima i šta čovek može da očekuje prilikom polaska na put, zaključio je Luković.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari