Ledeni talas i snežno nevreme otežali su dopremu koncentrata do Bora i topionice RTB Bor.
Naime, zaleđene skretnice, neraščišćeni smetovi zbog čega se železničke šine na pojedinim mestima ne vide, smrzavanje goriva u lokomotivama koje se neprestano kvare otežavajue dopremu, ne samo iz Prahova, već i iz Majdanpeka. To su i razlozi zbog kojih jučerašnja proizvodnja iz Rudnika bakra Majdanpek, inače prepolovljena zbog snežnog nevremena, nije mogla železnicom da se „probije“ do Bora, a veliko je pitanje hoće li će danas. Do nove topionice, da ne ostane bez koncentrata, treba da stigne 475 tona majdanpečke sirovine, u 19 vagona. U suprotnom, njen rad će biti ugrožen, kažu u RTB Bor. Ništa bolja nije ni situacija sa dopremom uvoznog koncentrata iz Prahova koja se obavlja „na mišiće“, takođe, uz neprestane intervencije kod preduzeća „Kargo Srbija“. Na ovaj način u Bor dnevno na preradu stiže oko 400 tona uvozne sirovine.
Godišnje se železničkom prugom Bor-Prahovo-Bor preveze više od pola miliona tona tereta, uglavnom koncentrata i sumporne kiseline. Ova deonica je u veoma lošem stanju, o čemu svedoči i nedavno iskliznuće sa šina cisterni koje su prevozile sumpornu kiselinu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.