Bivši radnici Zastave kamiona u stečaju i danas su protestovali ispred zgrade kragujevačke gradske uprave iznova zahtevajući isplatu zaostalih zarada, te povezivanje radnog staža, odnosno uplatu doprinosa za penzijsko osiguranje od 2010., do avgusta 2018., kad je poslednja grupa “kamiondžija”, uz ponuđeni socijalni program, napusila fabriku.
Na tri dosadašnja poverilačka ročišta u kragujevačkom Privrednom sudu priznata su potraživanja 415 nekadašnjih radnika Kamiona, koja, prema proceni fabričkih ekonomista, “ne mogu da budu manja od pola milijarde dinara”.
Delegacija pobunjenih “kamiondžija”, rečeno je danas kod zgrade gradske uprave u četvrtak, 26. Septembra, odlazi na pregovore sa nadležnima u Ministarstvu privrede o realizaciji radničkih zahteva. U razgovoru sa državnim sekretarom u Ministarstvu privrede Draganom Stevanovićem i njegovim saradnicima insistiraće se na tome, konstatovano je danas, da zahtevi radnika Kamiona budu ispunjeni aktiviranjem Protokol iz 2008., koji je Vlada Srbije, uoči dolaska Fijata u Kragujevac, potpisala sa reprezentativnim sindikatima Grupe Zastava vozila, i kojim je predviđeno da će država da zbrine sve zaposlene u Zastavinim fabrikama do rešenja njihovog konačnog statusa.
Predsednik organizacionog odbora protesta bivših radnika Kamiona Milojko Popović podsetio je danas svoje kolege da je aneks tog protokola svojevremeno potpisao sadašnji predsednik države Aleksandar Vučić, što znači da je taj dokument i dalje pravno relevantan. Rekao je da organizacioni odbor protesta insistira na aktiviranju Protokola i zbog toga što su bivši radnici fabrike kamiona u trećem poverilačkom (isplatnom) redu, što praktično znači da nemaju čemu da se nadaju ako čekaju da im potraživanja budu namirena iz stečajne mase.
Član organizacionog odbora protesta Milić Micić smatra, međutim, da radnici sve i da su u prvom isplatnom redu, svoja potraživanja ne bi mogli da naplate iz stečajne mase. On, naime, već duže, na osnovu informacija iz fabrike, navodi da je stečajna masa Kamiona razvučena i nelegalno rasprodata, i to u meri da je u pogonima ostalo malo toga vrednog.
-Po medijima se ovih dana uveliko govori i piše da će Zastava TERVO, fabrika koja je prošle godine preuzela pojedine hale i deo proizvodne opreme Kamiona, dogodine da počne serijsku proizvodnju vojnih terenskih vozila. Koliko ja vidim, to terensko vozilo koje se javnosti pokazuje u poslednje vreme odavno je napravljeno u Zastavi Kamiona, koja ge je još pre nekoliko godina predstavila vojnim vlastima. S duge strane, u pogonima Karoserija i Lakirnica, koje je TERVO takođe preuzeo od Kamiona, prema dostupnim informacijama , više nema potrebne opreme za bilo kakvu ozbiljnu proizvodnju. Takva situacija sa opremom naše bivše fabrike je problem države koja je vlasnik TERVA, ali svedoči i o tome zbog čega moramo da insistiramo da nam država ispuni zahteve aktiviranjem Protokola iz 2008. godine, ističe Micić.
“Upropašćeni radnici”
Članovi organizacionog odbora protesta kažu da su o zahtevima bivših radnika Kamiona razgovarali sa gradonačelnikom Kragujevca Radomirom Nikolićem.
-Obavestili smo ga da mnogi radnici ne mogu da odu u penziju, jer im radni staž nije povezan. Ima radnika koji su još početkom godine stekli uslov za penziju, ali ne mogu da ostvare to pravo, pošto im doprinosi za penzijsko – invalidsko osiguranje nisu uplaćivani, kaže Micić.
Bivša radnica kamiona Radica Varjačić kaže da ima više od 32 godine radnog staža, da još uvek ne ispunjava uslov za penzionisanje, ali i da ne može nigde da se zaposli.
-Treba da se čuje da smo mi bivši Zastavini radnici upropašćeni, ističe ona.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.