Resorni odbor Demokratske stranke za prosvetu predlaže da se, dok traje epidemija, najveći deo nastave odvija onlajn, da svi viši razredi osnovnih škola i svi razredi srednjih škola imaju onlajn nastavu, i to ne preko televizije, nego u realnom vremenu i sa časovima u trajanju od 45 minuta, izjavio je danas član tog odbora Goran Radojev.
Radojev je na konferenciji za novinare rekao da bi tim predlogom bilo omogućeno da nastavnici i učenici komuniciraju tokom časova, da rešavaju zadatke i da nastavnici postavljaju pitanja na koja će učenici odgovarati.
Kada su u pitanju niži razredi osnovnih škola Radojev je rekao da bi bilo moguće kombinovati onlajn nastavu sa onom u školama, ali da je potrebno i dodatno angažovanja učitelja „kojih ima na birou” i podsetio da su škole obavezne da onoj deci koju roditelji ne mogu da čuvaju obezbede ne samo nastavu, nego i produženi boravak.
To će smanjiti pritisak na škole, rekao je Radojev, jer će mnogo manje učenika ići u školu zahvaljujući čemu će učenici moći da zadrže odgovarajuću distancu, a učionice će moći da budu dezinfikovane kako je planirano.
Ističući da su prioriteti očuvanje zdravlja učenika i kompletnog osoblja u školama, i princip da obrazovanje ne sme da trpi i da mora bude sprovedeno u punom kapacitetu, Radojev je izneo sedam predloga DS u vezi sa nastavom tokom epidemije.
Pre svega, neophodno je po hitnom postupku za svaku učionicu obezbediti po jedan računar, grafičku tablu i kameru, čime ne bi bilo skraćenja trajanja časova, učenici bi mogli da aktivno učestvuju u nastavi, a svaki čas bi bio snimljen i postavljen na internet
Uporedo s tim, trebalo bi organizovati kurseve za učitelje i nastavnike koji bi ih pripremili za ovaj vid nastave, a država bi za učenike iz socijalno ugroženih porodica trebalo da obezbedi tablete ili računare.
Telekom bi, rekao je Radojev, trebalo da bude društveno odgovorna kompanija i da obezbedi internet svim učenicima iz socijalno ugroženih kategorija.
Kombinovani model nastave mogao bi biti primenjen u nižim razredima osnovnih škola, u malim grupama, dok učitelji koji pripadaju rizičnim grupama ne bi učestvovali u nastavi nego bi pripremali onlajn deo nastave.
Ispitivanje učenika, pre svega kada je reč o društvenim naukama i delu prirodnih nauka, takođe može biti onlajn, istakao je Radojev i dodao da je paralelno sa pomenutim procesom potrebno i revidirati nastavne sadržaje i da ih treba „promeniti, obogatiti, da bi bili zaninmljivi deci”.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.