Već tri godine zaredom gradski sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove odobrava izgradnju oko milion kvadratnih metara kroz građevinske dozvole, u poređenju sa 2013. godinom to je pet puta više, a sa 2010. godinom čak 10 puta više, izjavio je u intervjuu za portal Biznis.rs gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić.
Beograd je, po nejgovim rečima, „definitivno postao investicioni centar jugoistočne Evrope“.
Radojičić je naglasio značaj projekta izgradnje fabrike za preradu otpada u Vinči, naglašavajući da deponija u Vinči decenijama predstavljala ekološku ,,bombu” u Beogradu, ali je gradska vlast ovim projektom napravila iskorak, i to tako što se Vinča više ne posmatra kao problem već kao razvojna šansa.
“Od problema došli smo do potencijala da će sav otpad koji je pretio da preraste u ekološku katastrofu sada predstavljati sirovinu za preradu i proizvodnju električne energije. Ovo je sigurno veliki uspeh koji će doprineti unapređenju ekološke situacije u glavnom gradu“, izjavio je gradonačelnik.
Kao značajan ekološki izazov Radojičić je naveo i projekat prečišćavanja otpadnih voda, jer je Beograd jedina prestonica u Evropi koja direktno ispušta otpadne vode u svoje reke. I zbog toga projekat izgradnje fabrike za prečišćavanje otpadnih voda u Velikom Selu, sa još tri planirane fabrike, predstavlja veoma značajno ekološko rešenje za glavni grad.
Govoreći o „Beogradu na vodi“, Radojičić je ocenio da je to najznačajniji projekat u oblasti nekretnina, ali da njegov koncept i značaj prevazilaze samu građevinsku industriju.
On je istakao da se u ovom trenutku na “Beogradu na vodi” izvode radovi na devet gradilišta, na kojima radi više od 2.800 radnika.
Kao jedan od najznačajnijih projekata za razvoj srpske prestonice, gradonačelnik navodi i razvoj metroa.
On je istakao da je Grad u julu ove godine, sa francuskom kompanijom „Ežis“ potpisao ugovor o izradi projektno-tehničke dokumentacije, a da je u toku izrada planske dokumentacije i studija opravdanosti sa idejnim projektom, studija procene uticaja na životnu sredinu i studija procene socijalnog uticaja.
Radojičić je ukazao na značaj koji sada ima Bg voz, dok se ne izgradi metro, a koji trenutno saobraća na četiri linije, od kojih dve povezuju opštine Lazarevac i Mladenovac sa centrom grada, ukupna dužina tih linija je 184 kilometra.
Prošle godine su uvedene dve nove linije – od centra grada do Lazarevca, a do 2027. godine planira se uvođenje dve nove linije BG voza: Makiš- Rakovica – Karaburma i Novi Beograd – Aerodrom Nikola Tesla – Nacionalni stadion, navodi Radojičić.
Govoreći o ekonomskoj šteti koju glavni grad trpi zbog epidemije korona virusa, gradonačelnik Radojičić u intervjuu za portal Biznis.rs ističe da Beograd deli sudbinu svih svetskih gradova koji se bore sa epidemijom.
On je istakao da su najveću štetu pretrpeli sektori turizma i ugostiteljstva i potsetio na činjenicu da je Beograd poslednjih godina postao jedan od turističkih centara ovog dela Evrope.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.