Rast empatije uz medijsku pažnju 1Foto: Pixabay/Engin_Akyurt

Tradicionalno pre praznika svi se setimo svojih najmilijih i trudimo se da ih obradujemo nekim lepim poklonom i da što više vremena provodimo sa njima.

Tih dana setimo se i onih kojima je teško i onih koji nemaju ili imaju manje od nas i javi se želja da im pomognemo. Lepo je što se ta empatija iz godine u godinu povećava i što je kvantifikovana kroz konkretne donacije, odnosno, mediji prepoznaju kada neka kompanija vodi računa o zajednici u kojoj posluje i objavljuju vesti sa tom sadržinom.

Iz godine u godinu kompanije u Srbiji sve više obraćaju pažnju na potrebe zajednice u kojoj žive i rade i to se vidi i kroz medijske objave. Trend rasta darivanja domaćih kompanija nastavlja se iz godine u godinu, a potkrepljen je i brojkama. Pandemija korona virusa promenila je mnogo toga, pa čak i pogled domaćih kompanija na društveno odgovorno poslovanje. Tako je u 2020. godini ostvareno skoro 3 puta više donacija u novcu nego godinu dana pre toga.

To su prepoznali i mediji. Posmatrali smo broj objava u godini pre pandemije, tokom najveće kovid krize odnosno 2020. i godine posle. U 2021. godini ostvaren je najveći broj objava. Kada poredimo 2019. i 2021. godinu, rast je skoro 17 odsto, a 2021. godine u odnosu na 2020. beležimo povećanje od 5 odsto.

Najviše objava na temu dobročinstva zabeleženo je u decembru pred novogodišnje i božićne praznike. Upravo je decembar vreme kada je i najveći broj medijskih objava sa ovom temom.

Rast empatije uz medijsku pažnju 2

Kako je krenula pandemija u martu 2020. tako su i kompanije počele da organizuju akcije korporativne filantropije i da se aktivno uključuju u borbu protiv korona virusa. Tako i broj objava u medijima počinje da raste u tom periodu, a došli smo do toga da tokom 2021. godine broj objava na temu dobročinstva raste iz meseca u mesec.

Od 2010. kada je ustanovljen Svetski indeks davanja Srbija je uvek bila među zemljama sa najnižim skorom. Recimo, tako smo pre pandemije koronavirusa bili na 129. mestu da bi ove godine napravili značajan pomak na čak 43. mesto.

Zanimljivo je kada se pogleda sam vrh te liste na njemu se nalaze Indonezija, Kenija, Nigerija, Mjanmar i Australija. Mnoge zemlje koje su tradicionalno dobro kotirane na ovoj listi su pale tokom pandemije korone.

Ono što je značajno je da se empatija i filantropija bude u Srbiji i da je korona podstakla da budemo bolji i da malo više vodimo računa o onima koji nemaju i koji imaju potrebu da im se pomogne. S iste strane medalje našli su se i mediji koji su počeli malo više da podržavaju kompanije koje čine dobro i vraćaju zajednici u kojoj posluju tako što im daju malo više prostora i još jednom se pokazalo da timski rad daje dobre rezultate.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari