Nacionalni CERT upozorava da je prevara usmerena na korisnike platformi za e-trgovinu intenzivirana u poslednje dve nedelje, navodi se u saopštenju RATEL-a.
Reč je o prevari koja je usmerena na oglašivače kojima se putem neke od aplikacija za komunikaciju javljaju navodni kupci koji su zainteresovani za proizvode koje su oglasili.
Komunikacija se odvija najčešće putem vibera na primetno neobičnom srpskom jeziku, brojevi telefona koji se koriste za su najčešće iz inostranstva, trenutno su najaktuelniji ukrajinski brojevi telefona.
Navodni kupac komunikaciju počinje pitanjem oglašivaču da li je proizvod i dalje dostupan i da li kupoprodaju mogu da obave elektronskim putem.
Tada im u svoje ime ili u ime „administratora platforme za e-trgovinu“ dostavlja link sa objašnjenjem da je navodni kupac već uplatio sredstva preko aplikacije i od oglašivača traži klikne na link koji vodi na stranicu na kojoj se zahteva da unese u određena polja podatke sa bankovne kartice (broj kartice i CVV broj) kako bi mu se navodno izvršila uplata.
Ponekad navodni kupac od oglašivača pored ovih podataka traži da mu dostavi i kodove koje oglašivač dobija prilikom popunjavanja forme za unos podataka.
Kada oglašivač unese podatke i dostavi kodove, lice koje vrši prevaru podiže sva raspoloživa sredstva sa bankovnog platnog računa oglašivača, nakon čega prekida svaku vrstu komunikacije.
„Nacionalni CERT savetuje sve korisnike platformi za e-trgovinu da dobro pročitaju uslove plaćanja platformi koje koriste i obrate dodatnu pažnju kada se od njih traži da ostave podatke o bankovnoj kartici“, istaknuto je u saopštenju.
Ova prevara je vrsta fišinga, inače najzastupljenijeg sajber napada od koga se možemo odbraniti znanjem.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.