Osim čekanja za nove pasoše i lične karte, građani su prilično iznenađeni činjenicom da se ogromni redovi na šalterima MUP-a stvaraju i prilikom predavanja zahteva za vađenje i produžetak saobraćajnih i vozačkih dozvola. Danas nezvanično saznaje od svojih sagovornika da je u MUP-u promenjen softver, koji iziskuje da se iz sistema brišu postojeći podaci i unose novi, te je za čitav proces za koji je bilo potrebno nekoliko minuta, za predavanje i unošenje ovih podataka, sada neophodno znatno više vremena.
Zbog komplikovanije i obimnije procedure, sada je za dobijanje vozačkih i saobraćajnih isprava u pojedinim policijskim upravama potrebno čekati po nekoliko dana, a čekanje u redovima se produžilo na više sati. Građani su se zbog ogromnih gužvi žalili i ombudsmanima, koji ponavljaju tvrdnju čelnika MUP-a da je ključni problem nedovoljan broj zaposlenih koji rade na izdavanju dokumenata.
U jednoj od Agenciji za registraciju vozila, preko kojih su brojni vozači do nedavno završavali ove poslove, kažu za Danas da grupne zahteve za produžetak vozačkih i saobraćajnih dozvola mogu da predaju samo u Ljermontovljevoj, i to najviše 20 dnevno, za fizička lica.
– Kada je reč o pravnim licima, dnevno možemo da predamo samo po jedan zahtev u bilo kom MUP-u, ali i tu postoji problem. Naime, ukoliko, na primer, predamo zahtev za firmu koja ima 700 zaposlenih, u MUP-u izdaju po jednu dozvolu dnevno, pa nas onda vraćaju na kraj reda. To znači da bi poslednji klijent došao na red sledeće godine. Samim tim, potpuno smo onemogućeni da radimo svoj posao, kažu u ovoj agenciji.
Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za naš list da je čuo da se u policiji uvodi novi softver, što bi, prema njegovim rečima, trebalo da bude „proba“ za sistem izdavanja novih vozačkih i saobraćajnih dozvola, čije uvođenje se planira krajem godine.
– Ipak, to nije razlog da građani trpe i ovoliko čekaju u redovima. Nije najveći problem uvođenje softvera, već činjenica da je Agencijama za registaciju vozila onemogućen rad. Naime, one su u proseku za oko 1.000 dinara završavale sve šalterske poslove u vezi sa izdavanjem i produžetkom isprava, a sada to ljudi, koji najčešće ne znaju ni šta im od dokumenata treba, moraju sami da rade, kaže Okanović. On dodaje da jedno od mogućih rešenja može da bude i prenošenje nadležnosti u ovoj oblasti na opštine, kako se radi u većini evropskih država.
– Zašto bi uopšte policija izdavala saobraćajne i vozačke dozvole, kada to mogu da rade i lokalne samouprave. Time bi se i MUP znatno rasteretio, zaključuje Okanović.
Lica koja po prvi put vade vozačke i saobraćajne dozvole to čine na teritoriji opštine na kojoj imaju prebivalište. To znači da na svoja dokumenta neće svi isto čekati, jer su gužve u opštinama u unutrašnjosti znatno manje.
U unutrašnjosti bez gužve
Iako su najveće gužve u glavnom gradu, situacija nije ista u svim opštinama. U opštini Savski Venac kažu za Danas da su velike gužve svakodnevne i da šalteri policijske uprave rade od osam do 20 časova, i subotom. Isto radno vreme je i u Rakovici, gde se po i po nekoliko sati čeka samo na predaju zahteva. Razlog tome je, kako kažu za naš list, nedostatak ljudi koji radi na izdavanju isprava. U novosadskoj Policijskoj upravi rekli su nam da su redovi prilikom predavanja zahteva za vozačke i saobraćajne dozvole znatno manji nego oni u kojima se čeka za pasoš ili ličnu kartu. Sa druge strane, u Boru i Nišu uopšte nema gužvi, zahtevi se predaju u roku od 15-ak minuta dok se isprave podižu ako ne istog, a ono narednog dana.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.