Bivši predsednik NUNS-a Vukašin Obradović kaže za Danas da negativna kampanja koja se na Pinku i u provladinim tabloidima vodi protiv Dragana Đilasa pokazuje da je vlast u njemu prepoznala najozbiljnijeg političkog oponenta na predstojećim izborima za gradonačelnika Beograda.
– Po tom pitanju je ponašanje ovih medija relevantnije od svih istraživanja javnog mnjenja. U ovoj prljavoj kampanji, nažalost, ne postoji mehanizam odbrane osim pritiska na REM i RTS. Jedina mogućnost da ovi izbori budu koliko-toliko regularni jeste da REM počne da radi svoj posao, što je malo verovatno, i da RTS počne da se bavi onim zbog čega ga plaćamo, što je, takođe, malo izvesno – ističe Obradović. On dodaje da će se beogradski izbori i dalje odvijati u ovakvoj, negativnoj atmosferi.
– Kao što reče premijerka Ana Brnabić, biće to prljava kampanja. Ponašanje tabloida, zakazivanje besplatnih koncerata Ace Lukasa i Šabana Šaulića, pokazuju da je vlast u velikoj panici – naglašava Obradović. Prema njegovim rečima, glasači Dragana Đilasa nisu gledaoci Pinka, te ova hajka na njega ima drugu poruku, a to je animiranje biračkog tela SNS-a.
– To je suštinska poruka. Onaj ko gleda Pink neće svoj glas dati Đilasu, ali Pink mora da ga uveri da je Đilas takav i takav, te da on mora da izađe na izbore i glasa za SNS. Nije ovo najgore što ćemo videti u kampanji. Koliko bude rastao procenat podrške Đilasu, toliko će medijska kampanja protiv njega biti intenzivnija i prljavija – zaključuje Obradović.
Vladimir Radomirović, predsednik Udruženja novinara Srbije, saglasan je da bi REM morao da se oglasi zbog postupka bilo koje televizije koji bi mogao da predstavlja kršenje nečijih prava. Prema njegovim rečima, UNS već dugo upozorava da Savet REM-a ne koristi svoja zakonska prava.
Programski direktor CRTA Raša Nedeljkov podseća da Zakon o lokalnim izborima u članu četiri jasno definiše na koji način su mediji u obavezi da izveštavaju javnost u odnosu na sve liste koje su kandidovane. On objašnjava da u pomenutom članu Zakona stoji da izveštavanje medija u toku kampanje pre svega mora da bude istinito, nepristrasno, netendenciozno i blagovremeno.
– S tim u vezi, ukoliko na televiziji Pink postoji segment koji se bavi negativnom kampanjom protiv jednog kandidata, regulatorno telo za elektronske medije bi trebalo da reaguje i da izda upozorenje pomenutoj televiziji – ističe Nedeljkov.
Prema viđenju direktora Komiteta pravnika za ljudska prava Milana Antonijevića, kampanja koju na TV Pink viđamo proteklih dana, gde se na brutalan način obračunava sa političkim protivnicima, pre svega sa Draganom Đilasom, postavlja nekoliko pitanja na koja kao javnost moramo dobiti odgovore.
Antonijević smatra da je neophodno dati odgovore na pitanja čiji su to politički protivnici i za čiji interes se ta kampanja vodi, te zašto se nacionalna frekvencija zloupotrebljava za privatne i političke ratove.
– Da li se vidi bilo kakva razlika u napadima na Olivera Ivanovića koje je ova ista televizija sprovodila tokom poslednjih izbora na Kosovu, satanizujući političke protivnike, te napada koje vidimo danas u toku kampanje za gradske izbore – pita Antonijević.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.