"REM u obavezi da kontroliše primenu zakona" 1Foto: Istinomer

Regulatorno telo za elektronske medije (REM) je u zakonskoj obavezi da kontroliše sprovođenje zakona kao i da o tome obavesti javnost, zaključak je debate “Ko nadzire medije u izbornoj kampanji?” u organizaciji Istinomera.

REM je najavio da neće raditi monitoring medijskog sadržaja tokom kampanje za predsedničke izbore, već će nadzor vršiti po prijavama građana o uočenim nepravilnostima. Učesnici debate, zbog ove situacije, pozivali su građane da u velikom broju šalju REM-u prijave kako bi se izvršio pritisak da ovo telo reaguje.

“Osnovano sumnjam da je odluka da se ova kampanja ne posmatra politička odluka i verujem da oni i sada interno rade praćenje medija”, naglasila je bivša članica Saveta REM-a Gordana Suša.

Pitanje kako će REM da nas obavesti o rezultatima svog rada, odnosno da li će to biti u izveštaju, usmeno, putem saopštenja, biltena ili na neki drugi način – samo je pitanje forme.

„Iako zakon ne propisuje obavezu REM-a da objavi u formi izveštaja rezultate o nadzoru nad emiterima tokom predizborne kampanje, zakon svakako propisuje dužnost REM-a da nadgleda sprovođenje svih tačaka zakona – pa i one koja se odnosi na ponašanje u predizbornoj kampanji”, ocenio je Pavle Dimitrijević, šef pravnog tima CRTA posmatračke misije “Građani na straži”.

REM nije objavio ni prošlogodišnji izveštaj o monitoringu predizbornog programa iako je Savet REM razmatrao nekoliko statističkih preseka kampanje. 

“Mi smo sada u situaciji da će samo organizacije civilnog društva nadzirati izveštavanje medija u kampanji, a da zvanične institucije to neće raditi. Više ne postoji kontinuirano institucionalno praćenje što dovodi u pitanje postojanje Regulatornog tela za elektronske medije”, naglasila je Tamara Skrozza, članica Saveta za štampu.

Član 5. Zakona o izboru narodnih poslanika propisuje “sredstva javnog obaveštavanja dužna su da obezbede ravnopravnost u obaveštavanju o svim podnosiocima izbornih lista i kandidatima sa tih lista”.

“Već sada je jasno da mediji od početka kampanje ne poštuju osnovno pravilo da svi kandidati moraju da budu ravnopravno i bez diskriminacije predstavljeni. To je posebno vidljivo kod komercijalnih medija kojima ovo izuzeće REM-a daje opravdanje da ne poštuju pravila”, smatra Maja Divac, novinarka produkcijske grupe ”Mreža”.

“Situacija na lokalu je još gora jer je politička propaganda koja se sprovodi na lokalnim medijma još otvorenija nego na nacionalnom nivou. Lokalni mediji prestaju da budu lokalni jer dosta njih sada prenose mitinge kandidata i stranaka iz drugih gradova”, istakao je Ilir Gaši, izvršni direktor fondacije Slavko Ćuruvija.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari