„Kokan Mladenović protiv vlasti i naroda“, kako bi se u slobodnoj interpretaciji mogao nazvati slučaj u kome je poznati reditelj dospeo u žižu javnosti, zgradu policije, pa i na tvit nalog ministra kulture i informisanja Ivana Tasovca, mogao bi biti loš znak za slobodu govora u Srbiji, kao i širenje verske nacionalne i svake druge netrpeljivosti. Otprilike sve ono, zbog čega je i podneta, a juče odba?ena krivična prijava protiv Mladenovića zato što je u intervju koji je dao jednom portalu naslovljen „Ovoliko zlo mora biti ugušeno u krvi, 90-e su došle na naplatu“.


I posle, deplasirane situacije, u kojoj je pojasnio da ne zagovara prolivanje krvi, već da se toga plaši zbog narastajućeg socijalnog nezadovoljstva u zemlji, krivična prijava protiv Mladenovića je izazvala podizanje nove što navodi na konstataciju, da sutra svako ko progovori o tome kako se ovde živi i upotrebi „neprimerene“ reči, može da očekuje poziv policije. Pošto je Mladenović poznat, dobio je pride pažnju više, što od premijera, koji je njegov vokabular ocenio neprimerenim za radnika u kulturi, ali i od ministra kulture i informisanja lično – koji je na svom tvit nalogu našao trenutak da se presliša u vezi s „krucijalnim“ pitanjem glede svog posla : „Nije u redu kada ministar oslovljava ljude po nadimku. Izvinjavam se Krletu kao i Kokanu, čije je pravo ime Sandokan. Neće se više ponoviti.“ napisao je ministar. Dodao je takođe da je Mladenović najuren s mesta upravnika u Ateljeu 212, kao i da je izjava zbog koje se tereti „neodmerena i glupa“. Kokan Mladenović s druge strane ponavlja da stoji iza svega što je rekao, da se ne plaši, kao i da se o slobodi sada najbolje peva. Njemu, međutim, u poslednje vreme u beogradskim pozorištima to i ne ide, iako je vlasnik prestižnih teatarskih nagrada. Od kada je smenjen s mesta upravnika u Ateljeu 212. njegovi komadi se izvode uglavnom u unutrašnjosti. Mnoge kontroverze prate i Mladenovićevu adaptaciju „Koštane“, gde je naslovna uloga poverena Boži Vreći. A isto bi se moglo reći i za okolnosti pod kojim je smenjen u „Ateljeu“. Veliki broj glumaca je bio veoma nezadovoljan načinom njegovog vođenja pozorišta, koje je u vreme kada je on bio na njegovom čelu postalo prepoznatljivo po sezonama „Revolucija“ i „nEXT YU“. Iste reči mogle bi u najkraćem opisati Kokana Mladenovića, koji se često buni, a rođen je 1970. godine u Nišu. I u ex YU.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari