Centralni registar stanovništva koji će na jednom mestu objediniti podatke o građanima iz 13 različitih službenih evidencija biće uspostavljen do septembra 2020. godina.
U tom registru koji je značajna novina u sistemu moderne i efikasne države, biće evidencije iz registra matičnih knjiga, evidencije o državljanstvu, evidencije o matičnim brojevima građana, evidencije prebivališta, boravišta i privremenog boravka u inostranstvu, evidencije o ličnim kartama, evidencije o putnim ispravama, Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, evidencije poreskih obveznika, kao i evidencije o strancima”, objasnio je poslanicima Skupštine Srbije ministar za državnu upravu i lokalnu samoupravu Srbije Branko Ružić.
Prema Ružićevim rečima u Centralnom registru naći će se podaci ne samo za državljane Republike Srbije – sa prebivalištem u Srbiji, kao i naše državljane bez prebivališta u Srbiji, već i za druge kategorije lica koja imaju određena prava i obaveze u skladu sa posebnim zakonima – na primer izbeglice, tražioce azila, strance sa odobrenim privremenim boravkom ili odobrenim stalnim nastanjenjem u Srbiji.
Zatim strance kojima je odobreno utočište ili supsidijarna zaštita i privremena zaštita, kao i strance koji nemaju dozvolu za stalno nastanjenje ili privremeni boravak u Srbiji, a imaju stečenu imovinu ili prava i obaveze po osnovu penzijskog i invalidskog osiguranja ili svojstvo poreskog obveznika.
„Krajnji cilj je da svaki građanin bude zadovoljan uslugama različitih institucija, što i predstavlja cilj reforme javne uprave – uprava koja je servis građana i privrede. Važno je da to predstavlja i jeftiniji rad za državu, jer će organi preuzimati podatke iz ove baze bez ikakvih troškova. Vođenje Centralnog registra stanovništva stavljeno je u nadležnost Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, s tim što će tehničku podršku u uspostavljanju ovog registra pružati Služba vlade“, rekao je Ružić i dodao da će postojati najviši stepen zaštite i bezbednosti podataka u Centralnom registru stanovništva radi sprečavanja svake moguće zloupotrebe podataka o ličnosti.
Za bezbednost podatka na najvišem nivou biće zadužena Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu, koja će obavljati poslove tehničke podrške u uspostavljanju i vođenju Centralnog registra stanovništva, kao i poslove koji se odnose na čuvanje, sprovođenje mera zaštite i obezbeđivanje sigurnosti i bezbednosti podataka u Centralnom registru, rekao je Ružić.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.