Ružić: Privatnim školama glume, plesa, oduzeti mogućnost da se nazivaju školama 1Foto: BETAPHOTO/ SASA DJORDJEVIC (Arhiva)

Ministar prosvete Branko Ružić izjavio je gostujući na TV N1 povodom slučaja zlostavljanja u privatnoj školi glume Miroslava Aleksića da je tema nasilja obrađena u jedinicama unutar obaveznih predmeta u školskom sistemu ali i u vannastavnim aktivnostima.

„Odbijam tezu da u našem obrazovnom sistemu nemamo te sadržaje, imamo“, kaže Ružić.

Kako prenosi N1, ministar je istakao da je stanje u školama od početka polugođa što se tiče epidemije korona virusa potvrdilo da obrazovni sistem nije plodno tle za transmisiju kovida 19. Ružić je saopštio i da 2022. godine neće biti državne mature u srednjim školama, kako je ranije najavljivano. Govorio je i o preprekama na putu ka ostvarenju ideje o besplatnim udžbenicima za decu u Srbiji…

Na konstataciju da u reakcijama na slučaj Aleksić nedostaje nešto što je ključ borbe protiv seksualnog zlostavljanja – neka vrsta edukacija dece da od malena budu sposobna da prepoznaju opasnost, predatore i zlostavljače, Ružić je rekao da odbija tezu da takvih sadržaja u školama nema i da već imamo pregršt takvih tema obrađenih kod obavezne predmete, navodi N1.

On je rekao da smatra važnijim da se reguliše pitanje privatnih preduzeća koje se nazivaju školama.

„Škole glume, fudbala, plesa, salse…nisu deo obrazovnog sistema, to jesu privatni vrtići i privatne škole koje moraju da imaju jasno definisane uslove i stručni kadar“, rekao je Ružić i naglasio da je to interresorno pitanje koje mora da se reši, da se sagleda mogućnost da se tim školama koje se registruju kao privatna preduzeća u APR-u oduzme mogućnost da se nazivaju školom, akademijom itd.

Istakao je i da je važno da interesorno se formira radna grupa da ne budu ovakvi frapantni, skandalozni i loši primeri budu inicijalna kapisla da bi došli do poboljšanja situacije.

„Ovo jeste poziv na alarm i moramo se time pozabaviti ozbiljno i sa formalno pravnog i suštinskog aspekta u promeni zakonodavnog okvira“, kaže.

Kada je reč o stanju po pitanju epidemije korona virusa u školama u Srbiji, ministar je naveo da se od početka polugođa kao najvažnije potvrdilo i iskustvo iz prethodnog perioda da obrazovni sistem nije plodno tle za transmisiju kovida 19.

„U prethodnoj nedelji sve brojke govore da nema bilo čega što bi izazivalo bojazan ni kod roditelja, ni kod dece, ni kod nas u Ministarstvu“, rekao je Ružić i izneo podatke prema kojima je, „što se tiče epidemiološke slike i zdravlja dece sve je u najboljem mogućem redu“.

Kaže da je prošle nedelje u predškolskim ustanovama korona utvrđena kod 17 dece i 110 vaspitača na teritoriji cele Srbije, što bi značilo 0,015 ukupnog broja dece kojih ima 224.000, a kod vaspitača taj procenat je 0,76. U Osnovnim školama virus je registrovan kod 340 učenika i 322 zaposlena, što je 0.13 odsto među učenicima i 0.20 među nastavnicima. U srednjim školama protekle nedelje infekcija je portvrđena kod 360 učenika i 147 zaposlenih, pa je to jedan procenat učenika i 0,9 odsto zaposlenih.

Upitan ko vrši monitoring stanja u školama, Ružić je odgovorio da je Batut referentna institucija koja daje podatke, a da Ministarstvo prikuplja i podatke od školskih uprava, javnih zavoda za javno zdravlje i od škola. „Postoji mogućnost da kada dođe do zaražavanja da vi automatski ulazite u sistem. Ukrštanjem tih podataka dobijamo ovo što sam pročitao“, kaže.

Kako prenosi N1, Ružić je na intervenciju voditelja da u javnosti ima sumnji vezanih za te podatke, naglasio da misli da nije moguće da ima većih diskrepanci u brojkama koje se objavljuju.

„Očigledno je da obrazovni sistem nije mesto gde je došlo do transmisije kovida 19“, naglasio je ministar.

Povodom odluke da đaci budu podeljeni u grupe i ocene Ane Dimiitrijević iz Foruma beogradskih gimnazija da je teško funkcionisati kada su nastavnici inficirani i nema ko da ih menja, Ružić kaže da je naravno sistem u ovoj vanrednoj, a ne redovnoj situaciji prenapregnut, ali dodaje da nije tačno da nije moguće obezbediti kontinuitet vaspitno-obrazovnog procesa ili da neka nastavna jedinica neće biti nadoknađena.

Na primedbu voditelja da ima informacija da nema dovoljno tehničke opreme za određene oblike onlajn nastave, da je sistem te nastave prepušten inicijativi nastavnika i roditelja, njihovim laptopovima i kamerama, kao i da same škole oskudevaju sa opremom, ministar kaže da mu je prihtvatljiva svaka kritika koja može biti utemeljena, ali da mora da istakne da je kada je uvedeno vanredno stanje, projektom Ministarstva prosvete, sa ministarstvom trgovine, Unicefom i Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, omogućeno da se krene u proces da svaka osnovna i srednja škola ima internet i da će do 2022. godine taj posao biti gotov.

Istakao je i da što se onlajn nastave tiče, nije dogodio diskontinuitet u obrazovnom procesu, da su se brzo prilagodili na taj model zahvaljujući predanosti nastavnika koji su nasnimavali sadržaje koji su se emitovali i dalje se emituju na javnom servisu.

Dodao je i da je već opremljeno 10. 000 digitalnih učionica, da će ih u drugom polugodištu biti opremljeno još 10. 000 i s početka iduće školske godine još 11.000.

Najavio je i da će biti realizovana i nabavka laptova za nastavnike i profesore. „Što se tiče vaspitno obrazovnog procesa koji teče naravno ne postoji idealno rešenje. Nije samo srpski obrazovni sistem u problemu, mnogi drugi su u problemu i snalaze se putem štapa i kanapa“, rekao je Ružić ali je dodao da smatra da smo se mi pokazali sposobnim da ne ugrozimo vaspitno obrazovni proces.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari