Ruska kompanija „RŽD Internešnl“ (RZD International) objavila je danas da je završila građevinske radove na izgradnji najdužeg železničkog vijadukta u Srbiji u plavnom delu Dunava i prvog tunela bez zastora „Čortanovci“, više od pola godine pre planiranih rokova.
Kako je istaknuto, ovi objekti postaće deo prve brze pruge Stara Pazova–Novi Sad, na pruzi od Beograda do Budimpešte.
U aprilu su oba objekta uspešno prošla inspekciju Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije za usklađenost sa projektnim rešenjima.
Pre puštanja objekata u rad, planiranog za kraj 2021. godine, biće izvedeni radovi na ugradnji kontaktne mreže, gornjeg stroja koloseka, a takođe će biti sprovedena ispitivanja pre puštanja u rad, koja su planirana za jesen.
Radovi na izgradnji vijadukta, kako se podseća, počeli su 1. novembra 2017. godine i završeni su šest meseci pre planiranih rokova.
Njagova dužina dostiže tri kilometra, a visina pojedinih stubova – 26 metara, što se može uporediti sa visinom osmospratnice.
Vijadukt je projektovan na izlazu iz tunela „Čortanovci“ ispred Sremskih Кarlovaca i proteže se u plavnom delu Dunava. Deo objekta se nalazi na strmom terenu, i zato je, kako bi se osigurala pouzdanost objekta za vreme njegove izgradnje i korišćenja, bilo izgrađeno 20 zaštitnih konstrukcija protiv klizišta.
Tunel „Čortanovci“ predstavlja dve paralelne cevi ukupne dužine 2,2 kilometra.
Radovi na njegovoj izgradnji odvijali su se neprekidno od septembra 2017. godine i završeni su sedam meseci pre ugovornih rokova.
Neposredna izgradnja tunela trajala je tri godine. Probijanje se odvijalo istovremeno na četiri tačke dvaju cevi severnog i južnog portala, a u tunelu se trenutno odvija polaganje gornjeg stroja koloseka.
Prilikom izgradnje bile su korišćene napredne ruske i međunarodne tehnologije, koje su testirane, između ostalog i prilikom izgradnje olimpijskih objekata u Sočiju, istaknuto je u saopštenju.
Nadzorni organi, akreditovane laboratorije i nezavisni konsultanti su stalno vršili kontrolu kvaliteta i toka radova na mnogo nivoa, a rok za bezbedno korišćenje objekata koji je određen projektom, kako je naglašeno, iznosiće najmanje 100 godina.
Iz „RŽD Internešnl“ su naveli da nastavljaju radove na izgradnji i rekonstrukciji železničke pruge na deonici Stara Pazova–Novi Sad, na pruzi Beograd–Budimpešta, Panevropskog saobraćajnog Кoridora H.
Nakon završetka svih radova u skladu sa projektom, putnički vozovi će na toj deonici moći da razvijaju brzinu do 200 kilometara na sat, a teretni – do 130 kilometara na sat.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.