RŽD Internešnl završio ispitivanja dve deonice za rekonstruisanje na pruzi Beograd – Bar 1Foto: Pixabay/Fotoworkshop4You

Кompanija RŽD Internešnl, deo holdinga Ruskih železnica, objavila je danas da je završila istraživanja na dve primarne deonice za projektovanje rekonstrukcije pruge Valjevo – Vrbnica – državna granica sa Crnom Gorom, na pruzi Beograd-Bar.

Kako je precizirano, ove nedelje RŽD Internešnl predao je investitoru, kompaniji Infrastruktura železnice Srbije, idejna rešenja za projekat rekonstrukcije prioritetnih deonica pruge Valjevo – Vrbnica – državna granica sa Crnom Gorom.

Dokument obuhvata tehničku ponudu za sve elemente železničke infrastrukture, uključujući kolosek, SS, veze i telekomunikacije, zgrade, tunele, mostove i propuste, kontaktnu mrežu, na deonicama Zlatibor – Priboj – Prijepolje, ukupne dužine oko 60 kilometara.

Stručnjaci RŽD Internešnl preporučili su da se već sada ojača tunel „Sopotnica“, koji je u havarisanom stanju, a priprema se i odgovarajuća ponuda za izvođenje radova.

Iz te kompanije su naveli da se nastavlja pregled ostalih deonica pruge.

Direktor ogranka RŽD Internešnl u Srbiji Mansurbek Sultanov je istakao da se rade sveobuhvatna ispitivanja stanja infrastrukture i veštačkih objekata na pruzi, koristeći najsavremenije metode za prikupljanje podataka, kao što je 3D-skeniranje i snimanje geodetskim dronom, procenjujemo rizike i mogućnosti za odabir najefikasnijih rešenja.

„Sva ispitivanja se vrše u skladu sa evropskim normama i standardima“, rekao je on.

Podseća se da pruga Valjevo – Vrbnica – državna granica sa Crnom Gorom čini deo jednokolosečne elektrifikovane pruge Beograd-Bar, koja je građena od 1951. do 1976. godine.

Pruga je trenutno, kako je ukazano, u nezadovoljavajućem stanju i maksimalna dozvoljena brzina je ponegde ograničena na 30 do 50 kilometara na sat.

Na deonici se nalazi 139 tunela, 121 most, 642 propusta, od kojih većina zahteva kapitalni remont.

RŽD Internešnl izrađuje projekat rekonstrukcije i modernizacije pruge Valjevo – Vrbnica – državna granica sa Crnom Gorom, dužine 210 kilometara u okviru aneksa uz Ugovor, koji je zaključen u januaru 2019. godine.

Ugovor predviđa izvođenje inženjerskih istraživanja, što će, kako je navedeno, omogućiti da se projektuje remont pruge u cilju povećanja bezbednosti prevoza i povećanja njene propusne moći, jer ima veliki međunarodni, regionalni i nacionalni značaj.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari