Komplet lepinja nema alternativu. S malinom u Evropu. Vreme je…za ljutu. Gotov je, kačamak. Otpor, jer volim domaću hranu. Širi dalje, pitu. Prelomi pametno pogaču. Zato što volim pršutu.

To su provokativni slogani, koji asociraju na nedavni političko-marketinški diskurs, i duhovito su iskorišćeni da bi potencijalnim turistima privukli pažnju na, pre svega, gastronomske specifičnosti užičkog regiona.

Umesto veoma poznatih destinacija u tom regionu, poput Zlatibora, Tare, Zlatara, Mokre gore, Sirogojna i drugih, Turistička organizacija zapadne Srbije, zajedno sa osam lokalnih turističkih organizacija (Arilje, Bajina Bašta, Ivanjica, Kosjerić, Nova Varoš, Požega, Užice i Zlatibor), odlučila je da se na Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu, od 23. do 26. februara, predstavi gastronomijom i aktivnim odmorom pod zajedničkim nazivom „Obično i neponovljivo“.

Posetioci štanda moći će da probaju tradicionalne gastronomske specijalitete užičkog kraja i da prisustvuju pripremanju određenih jela. Biće to prilika da se gostima saopšti i poruka da izbegavaju brzo pripremljenu hranu (fast food) i da konzumiraju jela koja su pripremale naše bake i prabake poput kačamaka, proje, pršute, komplet lepinje, kajmaka, sira, meda, domaćih džemova, suvog voća, prirodnih sokova, domaćih čajeva, kolača, proizvoda od maline, voćnih rakija…

– Osim toga, želimo da postanemo i destinacija prepoznatljiva po aktivnom odmoru, kao što su pešačenje, planinarenje, biciklizam, rafting, zimski sportovi, posmatranje ptica, sakupljanje lekovitog bilja – kaže Miroslav Rađen, direktor Turističke organizacije zapadna Srbija, dodavši da je porast turističkog prometa u 2011. godini u tom regionu povećan za 20 odsto u odnosu na u 2010. godinu, te da je sajam dobra prilika da se privuče još veći broj gostiju.

Koncept promocije gastronomije i aktivnog odmora užičkog regiona osmislio je Gastro tim Turističke organizacije zapadne Srbije, uz podršku Regionalne razvojne agencije Zlatibor, kroz Programom razvoja privatnog sektora, koji finansira Švajcarska agencija za razvoj i saradnju.

Nagrade

Na Fejsbuku otvoren je i profil pod nazivom „Obično i neponovljivo“, tako da će posetioci štanda moći da objavljuju fotografije sa promocija. Autori, čije fotografije budu dobile najviše gasova, biće nagrađeni vikendom u seoskim domaćinstvima Boškova voda u zlatiborskom selu Ljubišu, Lazarevi konaci u Kačeru kod Užica, i u Vili Ravijojla u Arilju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari