Muškarac stoji na ulazu u usku “snajpersku aleju”, obasjan snopom svetlosti, procenjujući da li da pretrči na drugu stranu ili ipak ne; Deca razgovaraju u bolnici, jedan je bez ruke, a jedan bez noge.
Porodica oplakuje smrt djeteta koje je poginulo od minobacačke granate dok se igralo na snijegu, zima 1994. godine; Muškarcu se lice grči od bola dok mu lekari vade geler iz rane; Žena plače nad kovčegom voljene osobe, ljeto 1992. godine; Tijelo žene u mrtvačnici, bolnica Koševo, ljeto 1993.;
Ovo su opisi nekih od 30-ak fotografija sa izložbe “Opsada”, britanskog fotografa Pola Loua, koja je trenutno predstavljena u Centru za kulturnu dekontaminaciju (CZKD).
Izložbom se obeležava 30 godina od početka rata u Bosni i Hercegovini, kao i opsade glavnog grada Sarajeva.
Fotografije su crno-bele i velikog formata, i potpuno dočaravaju strah, tugu i neizvesnost na licima Sarajlija i svu grozotu koju donosi rat.
Ali isto tako pokazuju i neke trenutke normalnosti u ludilu opsade koja ih je zadesila.
Neki su se u trenucima prekida vatre kupali u Miljacki, igrali šah ili u razrušenom stanu mazili mačku.
Inače, opsada Sarajeva bila je najduža u modernoj istoriji.
Počela je u noći između 4. i 5. aprila 1992., a završila 29. februara 1996. godine.
Pol Lou je više puta dolazio u opkoljeni grad između 1992. i 1994. i beležio kako su građani pokušavali da prežive agresiju koja se na njih sručila s okolnih brda.
Izložba u Beogradu, simultana je i istovetna onoj na programu u sarajevskoj Vijećnici kojom se obeležava 30 godina od početka opsade Grada.
Partnerski su je omogućili i podržali: Grad Sarajevo, Informativni centar Međunarodnog krivičnog suda za bivšu Jugoslaviju, Centar za postkonfliktna istraživanja, Memorijalni centar Srebrenica, Modul memorije i forumZFD.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.