Saobraćajni inženjer: Mogu li semafori uz kružni tok poboljšati protočnost saobraćaja kod Ušća? 1Foto: K. Bondžulić/Danas

Posle manje od dva meseca, od kada je pušten u rad kružni tok kod Ušća u Beogradu, nadležni na to mesto vraćaju semafore, tako da ćemo ubuduće imati i kružni tok i semafore. Saobraćajni inženjer Ivan Banković kaže da takva rešenja postoje u više evropskih zemalja, ali da ni vraćanje semafora neće poboljšati protočnost saobraćaja. Napominje da kada je ovaj kružni tok u pitanju, Beograđani kao da su deo eksperimenta sprovođenja nečijih ideja u delo.

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić pre dva meseca je najavio da će kružni tok kod Ušća rešiti problem problem protočnosti saobraćaja. Saobraćajni inženjer Bankovi za N1 kaže da je vraćanje semafora riznanje da rešenje nije bilo adekvatno i nije rešilo problem.

Dodaje da je tačno da kružni tokovi sa semaforima postoje i u Austriji, Španiji, Italiji i Hrvatskoj, ali da ni sam semafor neće poboljšati protočnost.

„Ovaj kružni tok je funkcionisao samo kada nismo imali veliki intenzitet saobraćaja. Ako imate kružni tok koji stoji to je signal za uzbunu da nešto niste dobro uradili. U ovom slučaju, imate vozila koja iz smera Novog beograda žele da se uključe na Brankov most i to je primarni smer kretanja. Sa druge strane, tu su vozila iz smera Brankovog mosta, neka idu ka Zemun, druga nastavljaju ka Novom Beogradu. To je pravilo problem jer vozila iz smera Bulevara Nikole Tesle, odnosno Zemuna, nisu mogli da se uključe u kružni tok jer nije dolazilo do prekida ovih tokova kretanja“, objašnjava saobraćajni inženjer u čemu je problem sa postojećim rešenjem.

Podseća da je pre kružnog toka postojala raskrsnica regulisana semaforom i sa uslovnim zelenim svetlom za one vozače koji su iz smera Brankovog mosta hteli desno ka Zemunu.

„U ovoj konstelaciji nećemo to imati. Semafor će svima zaustavljati saobraćaj i praviti gužve“, ističe sagovornik N1.

Kako kaže, nezvanične informacije su da će novopostavljeni semafori raditi samo u špicu – prepodnevnom i popodnevnom.

Banković kaže da je trajno rešenje denivelacija same raskrsnice.

„To znači da imate mostovsku konstrukciju tako da ne biste imali direktno ukrštanje svih učesnika u saobraćaju“, objasnio je.

Napominje da jete skuple rešenje i da je potrebno više vremena za njegovo izvođenje od kružnog toka.

„Ovo što imamo sada je polovično reženje i na žalost čini mi se da je posledica nečijih ishitrenih odluka i da su beograđani eksperimenti kako se nečije ideje sprovode u delo“, istakao je saobraćajni inženjer.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari