Saobraćajni inženjer: Mogu li semafori uz kružni tok poboljšati protočnost saobraćaja kod Ušća?

Ostavite komentar


  1. Kružni tok bez podzemnih prolaza je besmislen.
    Pešaci ulicu kod kružnog toka kod Ušća nisu mogli preći od jakog saobraćaja.
    Jedini spas su podzemni prolazi koje su pametni ljudi pravili pre 50 godina a ovima danas ne padaju na pamet.

  2. iz ličnog iskustva o kome sam pisao i komentar kad je najavljen čuveni kružni tok…U Dohi (Qatar), prvo su bile raskrsnice, pa su verovatno mudraci iz UK osmislili jedno 7 kruźnih tokova po gradu. kako se povećavao broj vozila a i uz kulturu vožnje Arapa koji su kamile zamenili Ferarijima i Land Cruiserima, kao i Klimavim i Pakijima koji su prvi put videli asfalt, ubrzo su policajci pod obavezno regulisali saobraćaj. Ali 6 meseci je malo prevruće da jadni stoje na preko 50C, pa su kao i sad smislili semafore… I kad ni to više nije moglo, srušili sve kružne tokove, i napravili velike raskrsnice sa po 6-8 traka, gde npr 3 skreću u levo, 3 idu pravo , 2 skreću u desno..i sad ima šansi da se prodje. Za ove napredne diletante čiji je mozak na nivou paramecijuma sve je moguće.

  3. Bilo jr potrebno u budzet Beograda „uvuci“ novac, po sistemu „evo imamo projekat koji ce da resi sve probleme saobracjnih guzvi na mestu nalazenja“, pa ce nakon pocetnog uvlačenja u ideju licne koristi „promotera sportiste“, koji sa saobracajem niti ima veze, niti nesto o tome zna, kao što ne zna ni da upravlja gradom i vrsi gradjansku a ne licno korisnu vlast, traziti jos novca za „budzet šapić“ partijski „projekat“ unistenja, rusenja, devastacije kulturoloskih, istorijskih, gradjanskih/narodnih vrednosti, nametanjem promasenih projekata i ideja partijskog vsterpolo igrača neuspeha, promasaja teme i svrhe, nebrige za narod i gradjane, besposlice i bede grada Beograda i zaposlenih u kabinetu gradonacelnika bez grada i gradjana. Sve ce to radikalno krilo SNS partije finansirati u sivom toku pranja.

  4. Taj kružni tok bi bio odlično rešenje kada bi protočnost preko mosta bila ok. Ali pošto se most prepuni jer saobraćaj zaglavi skroz tamo negde do izlaza iz tunel, do Nušićeve i Doma omladine, onda moraju da postave semafore, da se gužva pravi pre kružnog toka. Jer na novobeogradskoj strani ima prostora, za razliku od beogradske strane.

  5. Tako je, denivelacija je rešenje problema na lokaciji i treba imati u vidu da se i na drugim lokacijama pojavljuje potreba za denivelacijom , tamo gde jednostavna rešenja neće dati rezultat. Kapacitet se lako proračuna tako da nije teško unapred znati da li će rešti problem ili neće. Saobraćajna struka je smaknuta u stranu, a kad bi se fundamentalno nešto pitala problema bi bilo daleko…daleko manje u saobraćaju ovog grada.

  6. Od strane korisnika pozicije su jasne, ali profesionalci su tu da daju dobre odgovore i to je jasno, nedvosmisleno i relevantno. Sve ostalo smara.

  7. Prica se samo o protocnosti saobracaja, a primarna bi trebalo da bude bezbednost u saobracaju, pogotovo najslabijih, pesaka i bicklista.

  8. Zatvorite tehnicke fakultete, samo su trosak, a od njih nikakva vajda.
    Zvanicno, culi smo iz vise usta, to su neznalice. Uradili neki drugi, oni sto sve znaju, pa ne valja. Pa sta! Imamo mi novaca za jos koliko varijanti.

  9. Zbog takvih majstorija gradske vlasti već sada mnogo đaka, studenata i zaposlenih kasne na odredišta a to je samo tek početak haosa koji će u gradu nastati uklanjanjem starog mosta na reci Savi….

  10. kakvo je vreme doslo, stari hit Zdravka Colica |“April u Beogradu“ mogao bi se prepevati u „Haos u Beogradu“

  11. Prošao sam kroz 20 evropskih zemalja i nigde nisam primetio ovu pojavu. Sve i da postoji, moramo li mi gledamo u svaki idiotluk ? Pre 50 godina je SFRJ imala sređen saobraćaj. Zašto bismo gledali u tuđa dvorišta?

  12. Kao i za sve što rade, naravno da nisu pitali iskusne saobraćajne inženjere. Svima sa imalo inženjerskog znanja je bilo jasno u startu da kružni tok nikako neće funkcionisati, plus kad se na to doda i naš mentalitet, samoživost, bahatost i neznanje u vožnji.
    Naravno da samo jedan kružni tok nije uzrok svih saobraćajnih problema u Beogradu, što je jedan od ključnih problema grada. Nijedan potez koju ova vlast vuče nije smislen… skretanje u Pop Lukinu i Karađorđevu, uništavanje zelenih talasa na glavnim saobraćajnicama, proširivanje ulica iz kojih saobraćaj opet nema gde da se ulije jer ih čeka suženje, rušenje mosta umesto proširenje… a sve to zbog njihovog, a i mnogih grašana, tripa da je jedino ispravno da svako vozi svoj automobil, pa da još očekuje i bezbroj parking mesta, po mogućstvu besplatnih. Ne, to nije normalno u milionskim gradovima, i jedino normlano je da grad ima dobar javni prevoz koji je pouzdan. Ali neee, na tome ne žele da rade jer za njihove mozgove to nije napredno.
    Zato će se Beograđani, i oni koji misle da to jesu, do tad poubijati u saobraćaju i vraćati pod stresom kući svaki dan.

  13. Pod hitno uvesti Titovu metodu par-nepar sa tablicama. Jer BG je pretrpan sa vozilima. Jedino tako bi bar javni gradski prevoz funkcionisao ne smetao.

  14. Komentar svima ovima koji misle da „ovi“ nisu konsultovali stručnjake nego rade napamet: Šta mislite ko im radi po tim sekretarijatima? Pa sve sam goli stručnjak, nego ko; sve ljudi koji su posvršavali iste škole kao i ovi generali posle bitke, „posthumni lekari“.

    Nego je štos u tome što se za ama baš svaku varijantu može da nađe stručnjak.

    Jel gledate američke filmove? Svaki put kad tužilac dovede veštaka da potvrdi njegovu priču, odbrana dovede drugog veštaka sa podjednako jakim kredencijalima za potpuno suprotnu priču.

    I onda svaki od nas veruje onom koji podržava naše mišljenje koje smo imali pre nego što smo uopšte i saslušali veštake…

  15. Svaki dispečer iz GSB bi znao bolje da predloži moguća praktična rešenja za pojedine saobraćajnice, ali nemaju diplomu dr. a i nisu u gradskoj Upravi. Teoretičari donose odluke, osim knjige u životu nista u praksi videli nisu.

Ostavite komentar


Društvo

Naslovna strana

Naslovna strana za 19. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Slobodan Georgiev, novinar

Danas čitam od prvog broja. Kada se pojavio ’97. posle protesta izgledao je kao nešto što nam treba i ostao je tu sve ove godine.