Šarčević: Roditelji da ocenjuju, ali i da mogu da budu kažnjeni 1

Ministar prosvete Mladen Šarčević razjasnio je u Kažiprstu B92 ideje da roditelji ocenjuju nastavnike, ali i da snose odgovornost za probleme koje prave deca.

Ministar je rekao da je normalno da ne može da učiteljica da ocenjuje rad profesora fizike, rekavši da je to vulgarizacija priče, ali da đak i roditelj mogu da ocenjuju pedaško usmerenje nastavnika, njihov odnos prema radu, pa i da ukažu na to da li ispunjava sve svoje obaveze odgovorno, da li dolazi na čas na vreme i drugo.

„Odavno postoji ocenjivanje kroz eksternu evaluaciju i to je ono o čemu pričamo. Želimo da napravimo novu konfiguraciju uloge roditelja, gde će ta uloga biti važna i gde neće moći da bude manipulacija“, rekao je Šarčević.

Kako je naveo, veća odgovornost se očekuje i na drugoj strani, odnosno iz porodice.

„Mi ne pričamo ovde o suprotstavljenim telima, već tražimo zajedništvo porodice i škole. Svi očekuju boljitak, a za to je potrebna odgovornost. Mi ćemo dovesti do toga da je bezbednost dece zagarantovana, ali ako decu ‘Bog čuva’ na ekskurzijama, ako se tamo pobiju, prave nevolje, ko je zaista za to odgovoran?“, upitao je Šarčević.

Na pitanje kako bi se „kažnjavali“ roditelji, on je rekao da takav sistem već postoji u Poljskoj i da će se do rešenja doći i kroz najavljeni zakon o porodici.

„Kazne mogu biti kao na Zapadu, društveno-korisni rad i slično. Ako dete pravi probleme i vi ga izbacite iz škole, šta će biti sa njegovim školovanjem, valjda je roditelj odgovoran za nešto. U nekim zemljama se udara i po džepu, ako neko ne obavlja roditeljsku dužnost, a vi ne možete samo da se ubeđujete. Ko ne može da plati, tu je društveno korisni rad“, rekao je Šarčević.

Još jedna od tema u obrazovanju koja je u fokusu proteklih meseci je dualno obrazovanje. Na konstataciju da Srbija za uzore uzima Švajcarsku i Nemačku, odnosno zemlje sa neuporedivo jačom ekonomijom i industrijom, Šarčević odgovara da Srbija nije jedina koja namerava da uđe u takav sistem.

„Nismo mi jedini, to rade i druge zemlje, na primer Portugal. Mi na nedeljnom nivou imamo sastanke sa mentorima iz zemalja koje primenjuju takav sistem. Naravno da mora privreda da napreduje, ali škola mora da kadruje za rad, ne za biro rada. Mi već imamo ozbiljne sastanke sa privrednim komorama i kompanijama i želimo da paralelno vodimo dva sistema, dok ne stignemo do zakonskih rešenja i uslova“, rekao je Šarčević.

Kako je istakao, Srbija ima zaostatke iz vremena kada je država bila menadžer, pa i menadžer školske mreže.

Ministar je naveo da ima tek prvi presek stanja u školama, da se njegov tim tek konsoliduje, ali da je nađeno više od „300 virusa i problema u sistemu“.

„Mi želimo da se drugačije organizujemo. Mislim da će postojati prostora za nova radna mesta i mislim da niko neće ostati bez posla“, rekao je Šarčević.

Na pitanje o tome da li oseća nepoverenje javnosti i struke zbog toga što dolazi u ministarstvo iz privatne škole i to škole u koju je išao premijerov sin, on odgovara:

„Nije meni to prvi premijerov sin. Nije ni pitanje ko meni veruje, ali mi se čini da mi veruju, dobijam mnogo mejlova, mislim da ljudi prepoznaju energiju i želju da se nešto promeni. Tu je i valjda znanje, jer sam ja bio dugogodišnji direktor državnih škola, radio sam i na fakultetu“, rekao je Šarčević.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari