Marijana, koja od 19. veka predstavlja personifikaciju Francuske Republike, postala je predmet prezira feministkinja širom zemlje.
Posteri buduće majke, oličenja lepote i patriotizma, sa tekstom u kojem se navodi da Francuska ulaže u budućnost, služili su kao reklama za zajam od 35 milijardi dolara namenjenih za privlačenje investitora. Međutim, oni su sada predmet kritike i osude. Deo javnog mnjenja smatra da se posterima uloga francuskih državljanki svodi na majčinstvo, te se na taj način potcenjuju decenijske slobode. Štaviše, kritičari ukazuju na činjenicu da je žena na posterima, koje je postavila vlada predsednika Francuske Nikole Sarkozija, obučena u belo, što simbolizuje i devičanstvo i stari režim. Oni takođe tvrde da posteri Marijane asociraju na slogan „Rad, porodica, otadžbina“ režima u Višiju, koja je sarađivala sa Hitlerom za vreme Drugog svetskog rata.
Na feminističkom blogu Olimp navodi se da se stiče utisak da vlada „želi da sugeriše da je posao žene da rađa dok muškarci upravljaju milijardama od zajma“. Marijana je predstavljana na različite načine, dok su kao modeli za njen lik poslužile mnoge Francuskinje, uključujući čuvenu glumicu Brižit Bardo.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.